Jag måste ha världens mest ouppdaterade blogg...

Jag skriver ju aldrig här.

Hur är det med mig då?
Jo nu är man 36 år... Fyllda... Så what, det märks ingen skillnad? jag är lika snygg och har samma energi som förut? Skulle nästan vilja påstå att jag har mer energi idag än vad jag hade när jag var 20...

Jag fick en jättefin väska, halsband och armband av Norrköpingsgänget- Tack så mycket- Precis vad jag önskade mig! Ibland är det bra att ta med sig kameran och fotografera så att det inte blir fel ;-)

Och jag har blivit faster till världens sötaste pojke också! Så gosigt så att få se en bebis som bara är 10 dagar gammal!

I söndags blev jag sjuk iallafall, eller rättare sagt jag vaknade med lite halsont- So what tänkte jag, det har jag ju haft förr och oftast har det gått över. Men inte denna gång inte! På natten mot måndagen svettades och frös jag om vartannat. Jahapps så nu har man legat i sängen och varit sjuk hela veckan. Kännde mig mycket bättre igår men idag när jag vaknade trodde jag att jag skulle hosta ut hela lungorna och en massa äckligt slem kom ut. Och nös gjorde jag också, så jag  bestämde mig för att hålla mig hemma imorgon också för säkerhetsskull, kommer att jobba hemifrån en del istället, tur att man kan det ibland!

Jag har iallafall ägnat veckan till när jag har orkat att surfa på boende i sälen, och nu är det bokat, en vecka i Lindvallen Dalbyn. Maken hade kravet att det skulle finnas bastu, och jag ville att det skulle vara promenadavstånd till liftarna, så då blev det Dalbyn. Skönt att inte behöva använda bilen på semestern. När vi sedan fyllde i skidutrustning, försäkring på försäkring och skidskolorna så blev allt dubbelt så dyrt, hade nog blivit billigare att åka till Kanarieöarna, men jag tror nog att det kan vara värt det ändå!

Jag har aldrig åkt slalom förut så det ska bli väldigt spännande, bokade skidskola till mig också. Så både jag, Neo och Ida ska gå på skidskola varje dag. Spännande- nu får vi se om skidåkning är något för mig eller inte. Jag kännde att jag måste prova iallafall. Där ser ni, så pigg är jag trots min ålder ;-) Vågar till och med prova på nya saker på ålderns höst ;-)

Neo har börjat på hockeyskola, det var första gången för honom förra söndagen och han tyckte att det var roligt. Han ser också fram emot skidskolan, han sade till mig igår: "Mamma imorgon ska det snöa då kan vi åka skidor". Stackarn han förstår inte att det är många månader kvar...

Neos och Idas önskelista till julen så här långt iallafall(tyvärr vet jag itne om något av det här finns på Ullared, mamma):
1. Längdskidor och pjäxor
2. Tuffa skidglasögon
3. Ett ordentligt ullunderställ

Näe nu ska jag lägga mig och vila lite till,

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Krya på dig.

Kul att ni har beställt en skidsemester.

Det låter väldigt mysigt.

Kram på er.

2010-10-22 @ 14:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback