Livet bara rullar på

I en hiskelig fart, sätt i handbromsen för sjutton! Näe vars, men faktiskt så känns det så ibland, dagarna bara rullar på och jag förstår inte vart de tar vägen. Nu har det iof varit extremt mycket på arbetet, har arbetat mer än heltid den sista tiden... Och ibland är det ju så att man måste ta sitt ansvar och göra det som krävs. Men det blir tröttsamt när man inte ser någon ljusning, men nu ser jag faktiskt en ljusning. Den här veckan var det mycket också, två kvällsmöten. Men men så är det. Tycker att det är lite trist att kommunen har utförarmöten sent på kvällarna, men jag förstår att de måste ta hänsyn till alla förskolechefer och föräldrakooperativ mm som inte kan på dagtid.

Iallafall var jag i Åre för två veckor sedan. På Holiday Club. Tydligen så var vädret jättebra i Stockholm de dagarna, men inte i Åre. Den sista dagen vi var där, då var det minsan fint väder så då tog vi en ordentlig promenad på kvällen och vad fint Åre är, och så fridfullt. Härlig luft.

Vi åkte ju inte dit för att åka skidor, utan för att bada! Jepps på hotellet hade de ett äventyrsbad. Helt okej, inte lika stort som i Åbo (Holiday Club), men om man lägger ihop bastuarna så höll det nog nästan samma klass ändå. På grund av vädret så var vi knappt utanför hotellet utan vi åt och badade på hotellet. Men en sak kan jag säga, att Åre inte är billigt iallafall ;-) Blev så sugen på Åre, höll nästan på att köpa en timeshare lägenhet där. Men vi stoppade oss, och tur var väl kanske det, inte så kul att vara uppbunden alltid just den veckan i resten av livet? Iof kan man byta till resor på andra orter, men det verkar krångligt...

Neo tog sina första simtag där utan simdyna! Och när han väl hade börjat ville han inte sluta. Han skulle simma hela tiden! Nu börjar det verkligen lossna och hela vintern som vi har sprungit på simskola har gett resultat. Vi har anmält honom på simskola i sommar också, en två veckors intensivkurs, men frågan är om den behövs, men det kan alltid vara bra att öva lite mer.

I slutet på april lärde han sig cykla på sin två hjuling också. Puuuh vilken träningsvärk jag hade efter att ha sprungit efter honom hela tiden. Men nu kan han det, och han har verkligen inga problem med att cykla på den. Var nog precis rätt ålder att börja med tvåhjuling. Nästa vecka ska hans förskola på cykelutflykt han är så stolt :-)

Det händer mycket för Neo just nu, han har börjat på fotbollskola också, det är en väldigt enkel variant och det kommer att vara ca 8 tillfällen tror jag. Men det är kul att han får känna på det iallafall.

Han går och besöker sin skola som han ska börja på också med förskolan. Spännande snart går han i skolan. Har lite ågren faktiskt!

Med Ida är det bra annars, hon älskar vår studsmatta som vi köpte (ja när man bor i villa måste man tydligen ha en sådan ;-) ).

Om 4 veckor går jag på semester och det är en välbehövd semester, längtar så! Dock har jag en del saker som jag måste göra på arbetet innan jag kan gå på semester men det ska jag nog hinna ;-)

Vi kommer att vara i Sverige i sommar om man bortser från en liten kryssning till Åbo med Silja. Vi bokade en svit på Nådendal också, fick mersmak efter att bada på spahotell :-) Vi har också bokat några nätter i Skövde (tydligen har de också ett äventyrsbad som ska vara bra...) och några nätter i Falköping där svärmor bor. Vi tänkte passa på att lämna barnen där också över dagen och trängas i Ullared. Vi får väl se hur det går.

Jag har verkligen blivit annorlunda på sista tiden, det är nog på grund av att jag inte hinner så mycket när jag arbetar så mycket och jag vill hinna ha lite fritid också. Förut älskade jag ju att shoppa, till och med att åka och handla mat var roligt! Men nu gör jag verkligen allt för att slippa handla, vi har ju vår matkasse som kommer varje vecka, men nu förtiden när vi ska handla handlar jag helst på internet, eller som nu idag tog vi en härlig promenad till Vallentuna och handlade där. Det var Ida som behövde gummistövlar och den skoaffären som vi har räckte alldeles utmärkt. Hittade till och med ett par sommarskor till mig där. Vi får väl se, tror att jag eventuellt kommer att köpa dom. Men det var iallafall skönt att gå dit, barnen cyklade och vi tog en promenad.

Vet inte om jag har skrivit väldigt osammanhängande, klockan är ganska mycket och jag är trött. Orkar inte äns korrekturläsa det. Så är det svårt att förstå, sluta läs då ;-)

I helgen ska vi ta det lugnt, det är första helgen på länge som vi inte har en massa inplanerat. På söndag är det dock fixardag här och Neo ska på simskola. Imorgon har vi pratat om att åka och bada, tror att Neo skulle bli glad över att öva lite på simtagen :-)

Ha en trevlig helg alla (om det nu är någon som fortfarande läser här trots att bloggen blir uppdaterad en gång per år... typ...)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Kul att du skrev lite.Det var länge sedan.

Ni får ha en trevlig helg.

Kram på er.

2010-05-29 @ 23:03:17
Postat av: Jenny Eriksson

Hej Jennie! Nu är det äntigen min tur på måndag den 7/6 att få göra min Gastric bypass! Hoppas du kommer ihåg att du inspirerade mig till att söka! Är Mamma till Felicia som du hade på Ängsgården i tumba! Vore kul att få konstakt med dig igen, har mailat dig massor med gånger men inte fått nåt svar! Kram

2010-06-02 @ 21:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback