7 arbetsdagar kvar, till en lååååååååång välbehövlig semester.

Ska vara ledig i 5 veckor, och vara ledig på halvtid i två veckor efteråt. Fick inte ihop det att vara ledig 7 veckor helt, det är svårt för mig att vara borta så länge, lite ansvar har man ju. Jag älskar mitt jobb, men jag är så trött och slut just nu att det ska bli skönt med ledighet, jag förtjänar verkligen det! Tar 14 dagar semester och resten FP-dagar, skönt att ha en massa dagar sparade, kan jag vara ledig mycket nu tills jag fyller 40 år, för när jag fyller 40, jojomensan då får jag 6 semesterdagar till :-D. Något possitivt med att fylla 40, men tyvärr är det ju nästan 5 år kvar...

Vi har börjat bygga på vår altan, den ska bli större, den var så liten förut. Har ju köpt en ny grill och nya möbler och de behöver plats ;-) Hoppas det blir fint, själv är man ju skeptisk som vanligt när maken ska göra det själv ;-)
I lördags var vi på barnkalas, en kompis från Neo och Idas förskola bjöd hela förskoleavdelningen hem till sig, och där fanns både pool, häst, höns och terrängbil med släp som de fick åka med. Så det var en riktig höjdare, nu är det nog totalkört för oss att ha roliga barnkalas här hemma, jag menar inte kan en studsmatta slå det där? ;-)

På söndagen kom mamma, Staffan, min lillebror Henka och hans dotter Filippa. Dejan fick grillbestick och en grillrengörare. Tack så jättemycket, de kommer bli väl använda. Grillrengöraren hade vi redan så vi åkte och bytte till en grillhandske. Efter det kom Neos favorittjejer, två tvillingar som är lika gamla som honom och går på samma förskola. De hade det jätteroligt och Neo var helt överlycklig. Han säger att han "älskar dom" och ibland kommer han hem och berättar att han har fått en puss av de. Så gullig, hahaha.

Det har varit mycket nu, fullbokad varenda helg, alltid har det varit något vi skulle bort på eller någon som skulle komma hem till oss, nu börjar det lugna ner sig vilket är skönt. Då finns det lite mer tid för spontana saker och så hoppas vi att altanen ska bli klar så klart :-).

Neo tog guldgrodan i söndags också när det var avslutning på simskolan, så här står det: "Hoppa från bassängkant eller brygga på djupt vatten. Doppa hela huvudet under vattnet och plocka upp föremål från botten på grunt vatten. Simma 10 meter bröstsim på djupt vatten." Det är också Kunskapsmålet för årskurs 2. Inte dåligt gjort av honom va`? Nu har ett år på simskolan gett resultat, precis till sommaren -blir kanon. Dock ska han gå en kurs i sommar också på utomhusbadet här i Vallentuna, börjar tro att den kursen kommer att vara för lätt för honom, men det blir väl kanske bra repetetion, men det är inte bra om det blir för lätt så att det blir tråkigt...

Mycket bad ska det bli i sommar iallafall om vädret tillåter...

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan



Tack för den goda maten och det trevliga sällskapet. Staffan tackar för den fina blomman.Vi kom hem bra, men det tog lite tid.

Det var långa bilköer och man kröp fram på vissa ställen.

Det vart tårta igen när vi kom hem.Vi hann bara in så kom gästerna.

Kram på er alla.

2010-06-14 @ 22:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback