Gott Nytt År till er alla!

Själv förbereder jag maten inför ikväll. Barnen är ute och leker med kompisar. Neo sov över hos en kompis för första gången igår också, hade gått finfint, de hade inte somnat förrän kl. 23.00.

Ikväll blir det nyårsfirande med en grannfamilj som har barn i samma ålder som Neo och Ida. Vi står för menyn som blir:

Asti som fördrink.
Snittar som aptitretare.

Förrätt:
Gratinerad hummer
Vitt vin eller cider.

Huvudrätt:
Oxfilé, klyftpotatis, baconlindad sparris, fyllda champinjoner, bea och vitlökssmör.
Rött vin eller cider.

Efterrätt:
Glass, banan och min hemgjorda chilichokladsås.

Barnen får givetvis en egen meny som består av:
Hamburgare och pomme.
Glass med chokladssås och kex.

Jag blir hungrig redan nu när jag tänker på maten!

Jag vill iallafall önska er ett Gott Nytt År, själv har jag en massa att se fram emot i nya året. Dels ska jag börja plugga på halvtid (och arbeta på halvtid) en ledarskapskurs som går på Uppsala universitet som heter "Att leda en förskola för barns språkliga och matematiska utveckling". Ett helt år pågår kursen och jag hoppas lära mig en massa. Sedan ska jag åka slalom för första gången i livet i Sälen en vecka. Ska bli spännande och kul. Och i sommar har vi givetvis också bokat en resa, vi stannar dock på marken eftersom jag inte flyger med Dejan och vi ska åka till Kroatien.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och Staffan

Gott Nytt År.

På er alla.

Jag tror att Rebecca glömde en bok här.

2010-12-31 @ 23:07:44
Postat av: Mamma och staffan

Hoppas ni hade det bra på Nyårsafton.

2011-01-01 @ 14:41:17
Postat av: Mamma och staffan

Tycker det är dags att du uppdaterar lite.

När skulle du ha klädpartyt.

Du kan väl tänka på det så vi vet vilket datum det blir så att vi kan komma.

KRAM PÅ ER ALLA:

2011-01-06 @ 22:40:27
Postat av: Angelica

Jepp vi ses på lördag. Det blir jag och Gustaf som kommer och hälsar på och förmodligen shoppar lite ;) Ha det så bra så ses vi snart. Kram

Postat av: Angelica

Jepp vi kommer på lördag. Det blir jag och Gustaf som hälsar på och förmodligen shoppa lite ;)¨

Ha det så bra så ses vi snart! Kram

2011-02-01 @ 16:15:04
URL: http://filippasmamma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tack för i lördags, mycket trevligt :)

2011-02-07 @ 10:02:29
URL: http://filippasmamma.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vi har inte bjudit dom, de bjöd in sig själva ;) hihi! Men ni får komma nån helg så ska jag bjuda er på käk me. Simma lugnt!

2011-02-13 @ 11:00:24
URL: http://filippasmamma.blogg.se/
Postat av: Henka, Angelica, Filippa och Gustaf

Hoppas ni har en mysig alla hjärtans dag <3

Ses snart...Kram

2011-02-14 @ 19:06:53
Postat av: Mamma och staffan

Du kan väl skriva något snart det var väldigt länge sedan du skrev här.

Kram mamma.

2011-03-09 @ 18:49:59
Postat av: Mamma och staffan

Dags att du skriver lite.

Kram mamma

2011-04-07 @ 22:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback