Var lääääääääänge sedan jag skrev

Nu, jag har inte haft tid att skriva helt enkelt. Den här sista månaden har livet gått ut på jobb, jobb och jobb. Inget annat har hunnits med. Jag har som sagt var varit med och startat en ny förskola som förskolechef och det har varit väldigt energikrävande men samtidigt jättekul. Det är svårt att inte jobba ihjäl sig när något är så kul.

Men nu ska jobbet förhoppningsvis ta lite mindre tid av mitt liv, kanske det blir ett vanligt heltidsjobb igen. Och familjen och allt annat ska få mer utrymme i mitt liv igen.

Så vad händer annars då? Ida har börjat på stora avdelningen med Neo. Det har gått jättebra och hon trivs jättebra, hon säger att hon är en stor tjej nu. På ett sätt är jag ganska glad för att förskolans öppettider "bara" är 7.30-16.30 för nu när det har varit så mycket hade det varit frestande att ha barnen från 6.30-18.00, men nu när förskolan bara har varit öppen dessa tider har vi fått anpassa oss, Dejan har fått lämna och hämta mest, och jag har väl lämnat några enstaka gånger, men nu kommer vi köra varannan gång för det mesta igen.

 Neo har börjat på simskola, han gick ju i somras på en kortare intensiv-simskola på utomhusbadet men nu går han alltså på inomhusbadet här, och han trivs jättebra och han blir duktigare för varje gång, man verkligen märker hur han utvecklas!

Svininfluensan då? Jadu den, jag håller på och uppdaterar mig hela tiden kring läget, dels för att jag vill veta på grund av familjen och samtidigt är det viktigt att jag vet mycket i jobbet. Som det ser ut nu har jag inte märkt av den, ingen i min närhet verkar ha blivit smittad varken på jobbet eller här hemma, men den kommer med stormsteg, men ju mer tiden går ju mindre rädd blir jag för den. Hoppas vi får den milt.

Vi har lackförseglat bilarna också, vi tog båda två och vad fina dom blev! Detta gjordes förra veckan, jag har en arbetskollega vars man har ett företag som gör sådant så det blev så, vi har funderat på att göra det länge men nu fick vi tummen ur.

Neo älskar sitt Nintendo Ds som han fick i födelsedagspresent och spelar med det ofta, så fort han bara får. Vi sätter lite begränsningar för annars blir det lätt för mycket! Ida vill också ha ett och vi får väl se vad tomten kommer med ;-) Ett rosa ska jag ha säger hon (Neo har ett ljusblått).

Snart är det dags för oss att välja skola till Neo, vi kommer nog att välja Montessori till honom eftersom han redan går på en sådan förskola. Den ligger en bit bort men vad sjutton vi har ju två bilar ;-)

Idag har jag varit och röstat, jag är totalt oinsatt i kyrkvalet, men vad sjutton, man får väl rösta ändå. Det blir nog bra iallafall ;-)

Lagar mat för tillfället, det blev rösti i ugn med hallomiost   
http://kryddburken.wordpress.com/2007/03/13/ugnsgratinerad-rosti-toppad-med-haloumi/

Försöker förnya mig lite och lagar lite nytt. Har blivit alldeles för mycket utemat på sista tiden, av en förstålig anledning jag har ju knappt varit hemma och när jag har varit har jag inte orkat stå vid spisen men nu ska det bli ändring på det. Nu ska jag börja laga mat igen.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Kul att du äntligen har skrivit lite.

Förstår att du har haft mycket omkring dig.

Kram Mamma och Staffan.

2009-09-20 @ 21:02:48
Postat av: Angelica

Herregud det va inte en dag för tidigt ;)

Ärligt den där maten såg ut att vara skit äcklig =D

Men det kanske va gott. Skönt att det är bra med er trots allt! Vi får ses snart, vad önskar du dig i 35-årspresent? Gud va det va skönt att skriva ;) 35 bast ;) 40-årskris snart då...Mohahahha!!

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback