Välkommen hem Jennie!

Jag börjar sakta men säkert slappna av nu och stressa av. Har haft konstant huvudvärk de senaste veckorna (spänningshuvudvärk på grund av stress), det har varit alldeles för mycket på jobbet. Men nu börjar jag komma tillbaka, värken börjar sakta släppa, det finns lite kvar men det känns som om den blir något bättre nu, sakta sakta... Det är ju kroppens sätt att säga ifrån, att jag har varit konstant trött när jag har kommit hem från jobbet och huvudvärken. Nu börjar det dock lugna ner sig på jobbet och jag måste försöka lära mig att släppa jobbet lite mer när jag är hemma. Tog en heldag ledigt idag, dock kunde jag inte låta bli att gå in på emailen och lösa några saker och dessutom sitta lite i telefon. Ack jag är nog körd i arbetsträsket. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet men tänkte försöka gå lite tidigare från jobbet imorgon så att jag börjar få ut alla komptimmar som jag har dragit på mig.

Idag var jag hos doktorn och tog prover, åkte hem och lade mig på spikmattan tog ett långt skönt bad, jobbade lite (skickade några mail och pratade lite i telefon) hämtade saaben som hade varit på service och sedan gick jag och hämtade barnen. De var så glada när de blev hämtade klockan ett, igår blev dom hämtade klockan två och då var dom lika glada, det betyder så mycket för dom att ibland få bli hämtade tidigt. Efter att jag hämtade barnen gjorde jag en liten mellanmål-matsäck och sedan gick vi med grannen till båtlekparken en bit bort. Det var härligt och soligt väder men kallt. Men klockan fyra fick vi bege oss därifrån, då var det så kallt ute och solen hade gått i moln. Nu börjar det verkligen bli kyligt, Brrrrrrrrr. Funderar till och med på att ta fram vinterjackorna, men är inte det lite tidigt? Barnen hade iallafall en vindtät jacka med en tunn fleece i och sedan fleece under, under jeansen har de långkalsonger, tunna vantar och en tunn mössa på sig idag när de gick till förskolan. Men under dagen blir det ju varmare, mitt på dagen var det 10 grader här och strålande solsken då behöver man ju ingen vinterjacka...

Jag ser fram emot när maten kommer på måndag, det är då första leveransen från Linas matkasse kommer, hoppas jag inte blir besviken nu. Dock tror jag att jag kommer att bli besviken på matlyckan, har provat 3 av deras recept som ligger på deras hemsida och blev inte överförtjust av något, hoppas på det fjärde eller att deras nya recept ska vara mycket bättre. Annars provar jag Ätsmart, och i sista hand middagsfrid.

Tittar ut genom fönstret, vad mörkt det är nuförtiden, Neo ropar från övervåningen; "Mamma varför sover du inte? Det är ju mörkt därute."

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Nu måsta du ta det lugnt och vara rädd om dig.Ta hand om barnen och gör något kul.

Kram mamma och staffan.

2009-10-02 @ 08:47:55
Postat av: Mamma och staffan

Väntar på svar när du skall ha ditt kalas. Vad önskar du. Kram.Mamma

2009-10-02 @ 08:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback