Trött och sliten

Det är jag just nu, orkar knappt med mig själv äns... Iallafall har jag tänkt prova på servicen med en matkasse hem till dörren. Det tar ju alltid tid att planerara middagar och sedan att åka och handla dom, oftast blir det ju spontana middagar som inte alltid är så nyttiga. När jag hörde att en granne skulle prova på det blev jag också sugen och vill prova. Så nu har jag beställt min första provkasse från Linas Matkasse:
http://www.linasmatkasse.se/start.php?pt=menu&p=om_kassen

Man får recept för 4 personer i fem dagar, och maten till dessa, det som jag tyckte var bra med Linas matkasse var att det var olika svåra recept så man kan göra de lättare den dagen man är lite extra stressad.

Första matkassen får man för 499 kr sedan kostar de 729 kr, tycker inte att det var så farligt dyrt, det är säkert vad vi handlar mat för ändå. Och då att slippa åka och handla och planerandet, tid är också pengar!

Det blir säkert nyttigare med mer grönsaker än vad man är van vid och det är ju inte så dåligt, själv skulle jag gärna gå ner 2 kg också så det skulle ju vara toppen om det kommer på köpet, samma sak är det med Dejan, de sista 2 kilona sitter som berg! Igentligen är det ju inte livsviktigt att ha 2 kgs övervikt kan man ju leva med men det skulle vara lite roligt!

Linas matkasse får man bara varannan vecka så jag måste ju prova på en till de andra varannan veckorna. Jag funderar på dessa:
Matlyckan:
http://matlycka.se/index.php/omdomen.html
Fördelen med matlyckan är att det är leverans på söndagar, det är ju en stor fördel för då vet man med säkerhet att man har mat till middagen på måndagen. Linas matkasse har leverans 17-22 på måndagar och då vet man ju inte att maten har hunnit komma till första middagen. 785 kr tar de för en matkasse för 4 personer, de har även matkassar för 2 personer. Det är också middagar för 5 personer.

Ätsmart
http://www.atsmart.nu/index.html
Finns också, de leverar på måndagar mellan 14-17 eller 17-20. 855 kr tar de för sin matkasse med 5 middagar för 4 personer. Det som lockar med de är att en av tjejerna har varit anställd hos Fredrik Paulun och det vet man ju att han gör bra och nyttig mat.

Middagsfrid
http://www.middagsfrid.se/
Verkar vara den största aktören, de känns verkligen seriösa och har en massa bra ideer kring mat, jag provlagade deras meny den här veckan och den var god och känndes verkligen nyttig, till råga på allt väger jag numera 1 kg mindre, vet inte om det var en lyckoträff eller om det beror på maten? Dock leverar dom bara till mitt område på tisdagar och då tycker jag att man har misst hela konceptet med en enklare vardag efter jobbet, då måste jag ju ändå planera för måndag och eventuellt tisdagen också. Dessutom får man bara 4 middagar dock är en av middagarna stor så att det räcker till två dagar eller alternativt matlådor, men eftersom jag inte är jätteförtjust i att äta samma mat två dagar på raken så vet jag inte... Har mailat och frågat om jag kan få leverans på söndagar men de har inte svarat än.

Det måste jag också säga att middagsfrid mailar man och sedan får man svar på kontorstid, dvs de svarar månd-fredag på kontorstid, medans ätsmart och matlycka mailade jag i morse och jag har redan fått svar. När jag funderar ännu mer på det hela tror jag att jag ska prova matlycka eftersom de har leverans på söndagar, det underlättar ju en del. Sedan ska jag jämföra lite, kanske jag provar några fler aktörer senare ändå.

Här finns fler aktörer som leverar matkassar:
http://www.handlatochklart.se/matkassar/
http://www.framtidensmat.se/anmael-dig-haer/anmael-dig-haer/

Jag återkommer med mer information om hur det går.

Kram Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback