Tredje rätten med Linas matkasse

Och det blev; basilikakryddad kikärtssoppa med pumpafröbröd och plockgrönsaker. Kikärtsoppan var god men inget himlastormande, känndes dock nyttig och var helt okej. Plockgrönsakerna tyckte Neo och Ida om, Neo rensade det fatet. Soppan tyckte dom var sisådär, åt några skedar men inte många. Pumpabrödet var jättegott till, och det åt vi med kärlek hela familjen.

Idag kunde Ida och Neo gå till förskolan också för nu är Neo frisk, eller han har iallafall slutat hosta så mycket utan hostar nu endast någon enstaka gång, pigg var han ju hela tiden...

Idag har varit en toppendag på jobbet och jag är jättetaggad. Jag har lyckats få till ett bra samarbete med en annan förskola, och bokat in APTn där vi ska vara med allihop. Dessutom har jag varit på resursteamet och vi har bokat in föreläsningar och en heldagsutbildning för personalen "Att samtala med föräldrar". Så det känns jättekul jag hoppas att jag ska kunna få inspirera personalen genom detta.

Nu ska jag sitta och softa lite, imorgon har jag komp och då ska jag till läkaren på SÖS och få svar på alla prover.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och Staffan

Tack för alla MMS jag fick på Ida, vad fin hon blev i både håret och kläderna.

Kram vi ses nästa helg.

2009-10-10 @ 21:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback