Idag har det varit host host host

Jepps, han är förhållandevis pigg men hostar mest hela tiden. Stackars liten, idag har vi varit hemma och bara tagit det lugnt, ganska mysigt faktiskt. Vi har sett på två nya filmer; "Oliver och gänget" och en "Chihuaha i Beverly hills", tog en liten kortis till lekplatsen också, det var ju så soligt och fint väder. Tyckte nästan att hostan blev bättre när han var ute och fick frisk luft? Men så fort vi kom in började det igen...

Har fått jobba lite idag också, fick ringa en del telefonsamtal och lösa dagen imorgon, tre stycken inklusive mig är borta imorgon. Mmmm, men jag fick ihop det ganska bra, en ordinarie personal som bara jobbar 3 dagar i veckan hoppar in och två vikarier. På onsdag ska jag gå och jobba och då får Dejan vara hemma och vabba om det behövs. Vi har APT på onsdag på kvällen också, måste hinna med massor då.

Fick hem Linas matkasse idag, klockan kvart i sju kom dom, tyvärr kom de för sent för att jag skulle hinna laga någon mat då, men imorgon smäller det. Känndes väldigt fräscht, allt var färskt förutom bladspenaten och dillen som var frusen. Nu har jag färsk rödspätta, lövbiff, kycklingfilè och nötfärs i kylen, dessutom basilika i kruka, en massa andra grönsaker såsom bifftomater, vanliga tomater, körsbärstomater, palsternacka, morötter, ruccola osv. Fetaost, mozarella, pumpafröbröd, spagetti och potatis ingick också. Imorgon tänkte jag laga mozarella fylld lövbiff med ruccoladressing och spagetti, hur låter inte det?

Idag åt jag pulvermos, korv med bröd, nu mår jag lite illa faktiskt, inte alls min mat och det är alldeles för onyttigt för min kropp, jag mår mycket bättre när jag får mat lagad från grunden.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Det med lövbiffen låter gott. Det vill vi ha när vi kommer.

Kramma om barnen i från oss.

Kram mamma och Staffan.

2009-10-05 @ 20:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback