Den här helgen

Har varit busy busy.... Har knappt hunnit vara hemma...

Det startade i lördags då jag kom på att jag ska åka och handla ett par stövlar för födelsedagspengarna. Samtidigt var jag sugen på att gå och se UP på bio, på Heron city går den i 3D. Så vi bestämde oss för att åka till Skärholmen för att handla skor till mig och sedan gå på bio och se UP. Nu var problemet att ända tiden för att få bra platser var klockan 12.30 och jag betalar f-n INTE 450 kr (ja det kostar det!) för att gå på bio om vi inte kan få bra platser. Så därför fick vi ta en avstickare mitt i inköpandet och gå och se på UP. Filmen var jättebra verkligen. Och jag älskar 3D, känns nästan meningslöst att gå på bio om det inte är 3D. Tycker verkligen så synd om alla som inte har möjlighet att se på bio i 3D för att de bor i en liten håla ;-)


Barnen gillade filmen också.

Vi åt på Heron också, jag åt yakinuki och kyckling med cashewnötter, var helt okej.

Sedan fortsatte vi att leta stövlar till mig, i Skärholmen har dom nog varenda skoaffär som finns, jag var i Wedins, Din sko, Ecco, Eurosko, Nilssons, och en massa skoaffärer. Hade tänkt att köpa ett par rediga stövlar i äkta skinn, men hittade verkligen inga jag gillade. Problemet jag har är att jag har ganska tjocka vader, det är inte så att jag inte får på mig några stövlar, men ungefär 50% av alla stövlar är för smala och de som jag ville ha vari givetvis för smala eller så gick dom på precis och var inte alls särskilt sköna. Tillslut gick vi till skopunkten, jag hade inte mycket hopp, gillar inte riktigt den affären, skorna är för billiga ;-)

Men där fanns dom! Skorna jag ville ha, hittade dom inte i hela affären, det var nämligen en expedit som hade på sig dom. Hehehe Dejan fick gå och fråga expediten om de sålde skorna på skopunkten och var dom fanns. Japps det var skopunktens stövlar men de var slutsålda i skärholmen. Men de ringde och hörde på Kungens kurva och där fanns dom i min storlek! Nu är det ju svårt att veta om jag skulle kunna få på mig stövlarna då jag som sagt var har tjocka vader, men vi åkte dit och chansade. Och gissa vad, dom satt perfekt!!! Så glad blev jag. Här är stövlarna:


Kostade bara 399 kr, då var jag ju tvungen att hitta fler stövlar så att man får ett par gratis ;-)

Så jag köpte dessa också:
     
299 kr respektive 349 kr. Eftersom billigaste paret var gratis blev det "bara" 748 kr, som hittat.

Eftersom jag har så många snygga stövlar måste jag självklart öka mitt förråd med snygga kjolar också ;-) Så då blev det en jakt på snygga kjolar också. Men eftersom skärholmen och kungens kurva stänger vid fem eller sex och klockan redan var fem så tänkte vi att vi åker till Kista, det ligger ändå på vägen hem och där stänger dom klockan 21. Det är verkligen toppen att ha hela utbudet som finns här i sthlm, förstår inte hur andra klarar sig utan att kunna gå och shoppa till klockan åtta en lördagkväll ;-)

Vi åkte iallafall till Kista och där fortsatte jag att springa i affärer. Kollade i Kappahl, Lindex, H&M, Gina, Cubus, Sisters, några märkesaffärer, men hittade ingenting. Tillslut var barnen gnälliga och hungriga. Så vi var tvugna att gå och äta, jag tog Persiskt, dom har en jättegod persiskt mat, jag tog det vanliga polokeresh har jag för mig att det heter. Det är kyckling med lite tomatssås på, ris, saffransris, och sura bär på. Så gott! Sedan ville jag bara gå in i den sista affären som jag inte hade varit inne i, och det var Esprit. Och där hittade jag kjolen med det stora K:et! Ohhh så glad jag blev, den är så fin.



Så fin, bilden gör den inte äns rättvisa, den är ännu snyggare på. 499 kr, ett kap!

Vi kom hem från Kista klockan nio, förstå att vi hade varit borta då sedan halv tio när vi åkte till Skärholmen!

Idag imorse kom jag på att vi måste ju handla Halloweenkläder eftersom vi ska på en halloweenfest hemma hos grannarna. Så det blev stressigt även idag, för klockan 13.00 skulle Neo på simskola och vi måste handla allt innan dess. Så vi fick åka till Täby C och handla Halloweenkläder, Ida har Pippikläder här hemma så hon får vara Pippi. Neo köpte vi Starwars kläder till så han ska vara en Starwars gubbe, fråga mig inte vad han heter men han har vita kläder och hjälm... Dejan och jag ska vara djävlar, så coolt, jag ska ha peruk, horn och en genomskinlig cape som går i svart och rött. Under den tänkte jag ha en svart klänning som jag har här hemma. Dejan ska ha horn, svart skjorta och svarta byxor och en cape. Kanske tar jag kort och ni får se här sedan hur vi kommer att se ut ;-) Men det är inte förrän på fredag men vi var tvugna att handla det idag eftersom vi inte hinner åka och handla efter jobbet.

Sedan handlade jag lite strumpbyxor och en väska som Rebeca vill ha till halva priset. Ibland ska man ha flyt ;-)

Vi åt på Täby centrum och jag köpte en Mexmix tallrik med en taco och en enchillada på, till det var det lite sallad, chips och böndip. Det var gott. Men den godaste maten vi åt idag var sista måltiden från Linas matkasse den här veckan, varsamt kokt lax, med kokt potatis, gräslökssås och sallad- MUMS! Jag är verkligen nöjd med Linas matkasse, den sparar verkligen in tid till oss och all mat känns så nyttig och fräsch!


Idag fick jag första matkassen från Framtidens mat, det känndes väldigt bra när jag packade upp allt, i princip allt var ekologiskt. Det såg fräscht ut och maträtterna lät goda, förutom en som jag är lite tveksam till, men det är de där vegetariska maträtterna, det måste väl gå att göra vegetariska maträtter goda också? Ja vi får se ;-) Jag återkommer med en rapport angående framtidens mat när vi har provat den lite mer, Linas matkasse kommer vi iallafall definitivt ha kvar!

Glömde bort att säga att Neo, Dejan och Ida var ju tvungen att ha ett par skor. Näe men ärligt jag har tänkt på att det är så tråkigt att låta dom gå i "förskoleskorna" som är mer praktiska än snygga. De är ju inte jättefula men de ser ut som vanliga varma typ goretexkängor. Och det kan vara lite kul att ha lite snyggare skor när man t ex åker och shoppar, eller går på fest :-) Så de här skorna köpte vi till dom:


Idas stövel går precis under knäet, och hon är så stolt. Idag hade vi båda jeanskjolar, och strumpbyxor på oss. Och hon var verkligen jättestolt, samma som mamma ;-)

Här är Neos och Dejans kängor:
 

Nu sitter jag här och lyssnar på Lugna favoriter, det är min favoritcd just nu, den är så bra! Just nu sjunger Malena Ernman, och jag tänkte nog stänga av datorn nu. Vi har hört Johan Falk, den andra i serien, ettan har vi redan sett och den var bra.

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Du har inga fritidsproblem, jag förstår att du har fullt upp som arbetar heltid.Det är svårt att hinna med allt. Kul att du hittade så mycket fint.

Kram på er.

2009-10-25 @ 22:12:17
Postat av: Jenny

Kul att hitta det man letar efter däremot kan jag absolut inte fatta att dina barn orkar att springa med i alla affärer en hel dag? Mina yngsta skulle dö av uttråkning efter en halvtimma L.

Pst starWars gubben är en CloneTrooper och han heter Rex,Leo är helt frälst i StarWars så jag vet :D

Trevlig helg Kram Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback