Vaccineras eller inte, det är numera frågan

Som diskuteras på mångas läppar. Igår gick jag runt och frågade all min personal på arbetet om de ska vaccineras, de kommer att få vaccineras på arbetstid. På mitt arbete är det många som väljer att vaccinera sig, ca 75-80%. Hur ska jag och min familj göra då?

Vi kommer antagligen inte att vaccinera oss, om vi inte får några uppgifter som gör att vi ändrar oss. Jag baserar min syn på bland annat:
http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2009/Sammanstallning-av-inrapporterade-biverkningar-av-Pandemrix---vaccinet-mot-influensa-AH1N1/
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3727943.svd
http://www.bmj.com/cgi/eletters/339/oct21_2/b4335#223220
http://annatoss.blogspot.com/2009/08/darfor-tanker-jag-inte-vaccinera-mig.html

Hade någon i min familj eller jag varit i riskgruppen då hade det inte varit något att snacka om men nu är vi inte det. Det är läskigt med svininfluensan, sprutan skrämmer mig också något enormt. Den känns alldeles för oprövad. Så berätta för mig, hur gör ni?

Kram Jennie



Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Jag har i alla fall tagit sprutan.

Kram Mamma

2009-11-05 @ 08:36:15
Postat av: Mamma och staffan

I dag har jag varit ledig.Har gjort Classic Cupcakes med Dream Chesse Frosting och silverkulor och små hjärtan på.Tror att jag skall ta med det till arbetet på lördag.Ser verkligen mums ut. Gjorde det av boken jag fick av er när jag fyllde år.

2009-11-05 @ 21:26:09
Postat av: Mamma och staffan

Idag har jag gjort Blåbärsmuffins med Crumble. De är som muffins och smulpaj i kombination och otroligt saftiga "mums mums"

2009-11-09 @ 21:50:36
Postat av: Jozzan

hejje =) har startat upp en blogg igen =) hoppas att allt är på topp! kram

Postat av: Mamma och staffan

I fredags gjorde Staffan kladdkake- muffins med vispad grädde på.Mums.

Jag bakade 120st saffransbullar och kaker med russin i.Vi har börjat att använda riktigt smör när vi bakar det blir en godare smak.

Kram Mamma och Staffan.

2009-11-15 @ 22:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback