Nu är hela familjen vaccinerad!

En kovändning va`?

Ja det var svårt att bestämma sig, jag läste överallt och funderade och funderade. Många olika åsikter finns det, antingen tror man att vaccinet är farligt eller så tror man att influensan är farlig. Igentligen vet jag inte om jag tror något om det? Frågan är om de inte igentligen är lika farliga/ofarliga? Min risken att få svininfluensa med allt obehag som det innebär, och tänk om... just mina barn blir jättesjuka och det inte finns hjälp att få i sjukvården för att tillräkligt många är sjuka... Jaja, igentligen ska jag inte fundera mer, det känns ganska skönt, nu kan jag inte göra något åt det utan nu är vi vaccinerade allihopa.

Neo fick sprutan i tisdags på BVC, men där vaccinerade de bara barn. Han fick lite ont i armen i någon timme inte särskilt mycket mer. Vi andra åkte till en öppen vaccinmottagning som hade öppet på lördagar och som vaccinerade hela familjer. Vi fick åka 6 mil för att komma dit, och vi var där klockan 8.10, de öppnade 9.00. Allt för att vara säkra på att när vi väl åker ska vi få vaccin. Allt gick väldigt smidigt, det var redan kö när vi kom dit och när de delade ut kölappar såg vi att vi var nummer 75, men det gick snabbt, kl 9.20 var vi färdigvaccinerade. Och då var vi ändå 4 stycken som skulle ha vaccinet. Så nu är det gjort, Ida och Neo ska dock ha en till dos om några veckor.

Jag fick lite biverkningar, ont i armen, igår kunde jag inte lyfta den. Idag kan jag lyfta den halvvägs, men den är öm, ungefär som om jag skulle ha fått ett slag på armen. Imorgon blir det nog bättre. De andra fick lite ont i armen men inte lika farligt som mig, Ida tog den i benet och hon klagade lite igår men idag verkar det inte vara några problem. Inga andra biverkningar vad vi vet än så länge alltså...

Annars har jag massor på jobbet som vanligt... Jag var på personalfest i fredags vi var på Karlssons & Co.

Det verkar gå bra för Rebeca i skolan, hon gillar att gå i skolan och trivs väldigt bra. Neo och Ida är söta och snälla som alltid ;-)

Näe nu ska jag gå och sova, ska upp och jobba imorgon.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och staffan

Bra att ni tog sprutan.

Väntar på önskelistan, det är snart dags att börja att köpa julkappar.

Kram på er.

2009-11-24 @ 21:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback