På torsdag är det operation

Om den blir av vill säga. Men just nu verkar det som om den kommer att bli av. Har pratat med sjukhuset idag, först ringde jag dit, sedan ringde de upp mig. Neo är lite förkyld, han har en väldigt lindrig sådan, den började i helgen. Han har pyttelite snor som rinner (klart), han har ingen feber, är hur pigg som helst, men har lite rethosta... Det verkar dock inte som att det blir värre så nu håller vi tummarna för att det blir av.

Idag har jag annars varit hemma och vabbat. Ida är lite förkyld också, och igår hostade hon nästan sönder lungorna, men idag har hon varit mycket bättre. Igentligen skulle de båda kunna gå till förskolan imorgon men vi håller de hemma imorgon också för säkerhetsskull. Men på torsdag ska Ida gå iallafall.

Annars händer inte mycket, jobbar kvar på mitt gamla jobb. Vi har planterat lite i trädgården, t ex ett plommonträd (viktoriaplommon) och köpt mer vintergröna ligiuster (till häcken runt huset). Vi har inte riktigt än bestämt hur vi ska göra med hela trädgården, men den ska vara ganska enkel och lättskött. Plommon och jordgubbar var dock ett måste! Men det blir nog inga blommor...

Neo och Ida är riktiga hejjar på pussel, Neo lägger numera pussel med 100 bitar och Ida lade ett pussel idag med 35 bitar! Neo är också duktigare på Wii spel än jag, hehehe, han kör bland annat Mario kart, galaxy mario, Wall:E, och Starwars lego. Ida vill mest sitta framför datorn och titta på Pippi-filmerna. Prata om att de börjar bli uttråkade... Stackars Neo som ska vara hemma i några veckor till och ta det lugnt efter operationen...

Vi har anmält Neo till två simskolor också. En i sommar på utomhusbadet här, och en i höst på inomhusbadet. Det blir bra, nu vill vi att han ska kunna lära sig simma. Simningen är något jag tänkte satsa på nu tills han kan det bra, efter det kan vi eventuellt diskutera fotboll eller något annat intresse. Simning är ju något som är jätteviktigt att kunna och som räddar liv.

Jag längtar bara tills vi åker till Disneyland nu också... Vi ska ju flyga dit och vara där i en vecka i juni, det blir riktigt kul, bara det inte blir för varmt... I sommar ska vi åka till Göteborg också, vi har redan bokat hotell där, samma som förra året, det var så nära Liseberg, skönt med promenadavstånd :-) När vi är neråt ska vi självklart gå på Ullared också, så kul att fynda :-)

Dejans pappa kommer hit i sommar också, vi har precis bokat flygbiljett till honom, han kommer i juli månad och stannar en vecka. Detta är första gången han är i Sverige och han har aldrig träffat mig eller barnen, så det var väl på tiden.

Det blir med andra ord en händelserik vår/sommar/höst. Först operationen, sedan ska jag vara med på anställningsintervjuer/planering inför hösten på nya jobbet, sedan åker vi till Disneyland, avsluta mitt gamla jobb, ha lite semester, Neo på simskola, Dejans pappa kommer, sedan till Ullared, bo 2 dagar i Göteborg, gå på Liseberg, hem igen, inskola Ida på nya avdelningen (hon ska börja på Neos avdelning från hösten- hon är så stor tjejen nu), jag börjar mitt nya jobb osv. Puuuh jag blir nästan trött av att tänka på allt, samtidigt känns det bra och ganska pirrigt. Det blir nog en riktig toppensommar, iallafall en händelserik sådan, men jag ska nog få lugnt och kunna vila lite också. Jag kommer att ha 6-7 veckor semester i sträck om vi inte räknar med Disneylandresan på 1 vecka. Så nog har jag semester i sommar, härligt!

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Daniela

Hej Jennie! Oj, ja hos er händer det verkligen grejer! Stort grattis till ditt nya jobb! Jobbig med operation, men det låter ju verkligen nödvändigt och det kommer säkert gå alldeles utmärkt. :) Hoppas han slipper vara sjuk så ofta sen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback