Inköpt pärla...

Jepps vi har gjort ett inköp idag, som hittat. Vi behövde en ny sådan nu när vi ska flyga till Disneyland, vår emmaljunga scooter är alldes för stor och klumpig för att ha med på flygplanet och vi hade ingen paraplyvagn... Jepps paraplyvagn köpte vi. Nu blev ni allt bra lurade och trodde att jag hade köpt en bil eller hur? ;-) Vi köpte den här fina paraplyvagnen, blir det sista vagnköpet under mitt liv! För snart behöver inte Ida vagn mer, fyllde ju precis 3 år, igentligen är det väl gränsfall om vi behöver ha med oss en vagn till Paris, men vi tar det säkra före det osäkra, kan nog vara skönt att ha en vagn med sig iallafall, men den här vagnen kommer vi nog inte att använda så himla mycket innan vi säljer den igen, om den går att sälja efter flygfärden vill säga... Så fin var vagnen iallafall, känns nästan lite sorgligt att inte behöva köpa fler fina vagnar, eller vad säger du Daniella? ;-) Köpte den här iallafall för 500 kr (ordinarie pris 1000 kr), halva priset på Babyland. Ville ha en blå, och den var slut i Barkarby, så vi fick åka ända till... Håll i er, Södertälje!


Ska lägga upp vår gamla Emmaljunga scooter i färgen elk (brun och svart) på blocket till nästa helg tänkte jag, ingen som vill köpa den? Den har regnskydd, myggnät och åkpåse till. Hojta isådanafall jag tänkte mig väl sisådär 750 kr.

Hur går det med bilar då? Jodå det går hyffsat, vi får se, vi har några bilar på g, iallafall, hoppas allt går i lås bara... Dessutom har vi en köpare som det ser ut just nu till vår :-) Men jag vågar inte ta ut något i förskott... än iallafall, vi får se...

Imorgon kommer mamma hit, hon ska vabba för Neo, som är sjukskriven efter operationen fortfarande. Jag ska jobba på nya jobbet, vi ska ha anställningsintervjuer och göra studiebesök på en förskola som är byggd på samma sätt som vår förskola, och så ska vi planera inför framtiden. Spännande, Dejan jobbar på sitt nya jobb.

Jag är trött, tröttare och tröttast på att äta mjuk mat, längtar efter riktigt kött (typ kyckling eller grillat kött).

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Daniela

Hej Jennie! Grattis till sista vagnsköpet! Fin färg, nästan som Fun:en jag hade! ÅÅååh, Babyland i Södertälje, min gamla arbetsplats. Har inte varit där sen i höstas trots att jag fortfarande jobbar i Södertälje. skämmas Jo jag finns på Facebook sen länge, och Twitter som du kanske såg i bloggen. Antar att du inte vet vad jag heter i efternamn? Maila gärna isf så ska du få veta. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback