Dag 2 efter operationen

Idag var både jag och Dejan lediga. Neo börjar lukta riktigt illa ur munnen nu, men det var normalt sade dom. När jag vaknade vid halv nio åt jag frukost, efter det såg jag att Dejans tröja var smutsig vid axeln, den var lite blodig. Vad har du gjort, och  han hade precis märkt det, det är Neo som måste ha blödit i natt, vi kikade på hans påslakan där var det också lite blod. Det var inte massor av blod utan några blodstänk, ungefär som om man har fått lite näsblod under natten men inte mycket. Jag ringer sjukhuset, och de tycker att vi ska åka in även om det var lite...

Så in till Karolinska till akuten där. I väntrummet finns det massor av sjuka människor, alla ser faktiskt dödsjuka ut, helst ett par som pratar spanska.... Gaaah nojjar upp mig om svininfluensan, går ut med Neo och väntar istället. När jag väl kommer fram i kön, tycker hon att vi ska gå till Astrid Lindgren istället. Sagt och gjort, vi gjorde det, och jag var inte särskilt ledsen kan jag lova, skönt att slippa svininfluensan ;-)

Vi går över till Astrid Lindgren (det är gångavstånd från karolinska akuten, kanske 100 m). Där finns det inte en massa sjuka människor skönt, jag spritar händerna på mig och Neo redan när vi kommer dit i receptionen. Hon tycker nog att jag var lite väl nojjig sköterskan när jag bad om att få låna lite handdesinfektion, men i dessa tider då ;-)

Det var iallafall ingen fara med Neo, men märker vi att det blöder fler gånger ska vi åka dit igen. Bättre en gång för mycket än en gång för lite, säger dom hela tiden.

Efter det åkte vi till Bromma flygplats och kikade lite på flyglan och sedan åkte vi till Kista och käkade lunch. Neo och Ida köpte pannkakor och vi åt thai-mat.

Vi får ju bara äta "mjuk" mat och jag börjar redan bli trött på mjukmat. Mat som vi får äta är; potatismos, makaroner, potatisbullar, pannkakor mm (precis sådan mat jag älskar-NOT!). Men men bara att stå ut, vad gör man inte för lilla älsklingen.

Nu står mannen och sonen och gör pannkakor... Jaja, bara vi får något i magen ;-) Hoppas jag slipper gå upp 10 kg på den här veckan...

Imorgon är det jobb och tandläkare. Ska på en undersökning hos tandläkaren, även Ida, sedan arbetar jag halvdag....

Kram Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback