Semester, sol och bad.

Det är vad som händer i mitt liv just nu. I fredags slutade jag mitt gamla jobb, känns ju alltid lite konstigt men samtidigt skönt att kunna göra ett avslut för att nu helt kunna koncentrera mig på det nya som väntar... Jag har ju verkligen inte haft några problem med mina arbetskollegor, utan det är endast på grund av andra orsaker jag slutar, att nu mitt drömjobb väntar, är ju bara helt underbart! I tisdags hade vi dom sista anställningsintervjuerna och vi tror nu att vi är färdiga, i nuläget har vi anställt så många som vi behöver om alla tackar ja. Vi kommer att börja med 3 st förskollärare och 4 barnskötare (eklusive mig) och 1 kokerska.

Så i onsdags kunde jag säga att jag tar semester på riktigt, för nu är båda jobben färdiga. Mitt nya arbete går jag på den 10 augusti så nu ska jag få en lång och välbehövd semester. Härligt, jag har längtat så.

Så här har dagarna sett ut hittills:
Måndag: Bad och simskola för Neo. (Grannen var på badet en liten stund också)
Tisdag: Simskola för Neo, sedan snabbt iväg och lämna honom på förskolan för att sedan ha anställningsintervjuer hela kvällen.
Onsdag: Simskola för Neo, sol och bad. Hade en vännina från Tumba här med hennes dotter. Neo var så glad, och det var så roligt att få träffa henne igen.
Torsdag: Simskola för Neo, sol och bad. (Grannen var på badet en liten stund också).


Det har ju varit väldigt varmt här, så varmt att man faktiskt inte har kunnat göra något annat än att åka iväg och bada. Det har varit så skönt att kunna hoppa i vattnet och svalka sig. Neo går på en intensiv-simskola som varar två veckor varje dag, och det är så roligt att se hur han utvecklas. Jag tror inte att han kommer att lära sig simma på den här kursen, men bara att få känna på arm och bentag och att få lite mer vattenvana är kanon för honom. I höst fortsätter han på en till simskola som då är inomhus istället, vi kommer att köra på så tills han kan simma.

Nu verkar dock vädret vända här, vad jag har förstått kommer det att vara varmt här på förmiddagen för att sedan börja regna och åska på eftermiddagen. Så imorgon blir det en snabbis till badet då bara...

Igentligen när det är så fint väder, varför ska man då åka utomlands, är ju mycket skönare att vara hemma. Tänk att slippa trånga hotellrum, ha en jätteskön säng hemma och samtidigt kunna njuta av värme och bad. Näe just nu känner jag bara att "Hemma är bäst"!

Vi var på en kryssning i helgen också, åkte Silja Line Galaxy till Åbo och tillbaka, helt okej kryssning och vi shoppade loss på tax freen vilket alltid är kul :-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Rebeca

Hej, kul att ni gick pa kryssning!

Saknar er so mycket!

Thailand R underbart varmt!

Pussar och kramar/ Beca

2009-07-03 @ 16:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback