Rebeca!! Vad roligt att du hör av dig.

Saknar dig så, hoppas du har det riktigt bra där borta!

För er som inte vet är min stora tjej som fyller 16 år den här månaden i thailand just för tillfället, åhhh jag saknar henne så och hoppas hon har det riktigt bra där. Snart får hon veta om hon kom in på sitt gymnasium som hon vill också, hon har sökt till Teoretiska Elias Mikael gymnasiet, ett gymnasium för studiemotiverade ungdommar som ska gå mot fortsatta studier, och det vill Rebeca, jag är så stolt. Hon har kämpat hela sista året för att få upp sina betyg, hon var ganska skoltrött förut förstår ni men nu gick hon ut med 240 p, inte dåligt :-)

Igår såg vi på ICE AGE 3 på 3D i heron city. Efter disneylandresan blev både jag och familjen mer intresserade av disneyfilmer, när vi fick se så mycket och förstod hur välgjorda de igentligen är. Därför har vi handlat på oss en massa disneyfilmer, nu har vi nog de flesta faktiskt, undrar om vi inte har köpt minst 15-20 st??? Så nu har vi sett Ice age och Ice Age två hemma, för att sedan åka och titta på trean i 3D format. Och jag måste säga att 3D format var något utöver det vanliga, själv tycker jag att det är alldeles för dyrt att gå på bio, när man efter några månader kan se filmen mycket billigare med sin egen platta plasma tv som också har väldigt bra ljud och hemmabiosystem. Varför då betala så mycket för att gå på bio? Men med 3D så kan man inte längre jämföra det med att se på tv hemma, det är något utöver det vanliga, så det kommer jag definitivt att göra någon mer gång. Dock var det inte billigt 125 kr för biljetterna för vuxna och 100 kr för barn (450 kr för 2 vuxna och två barn- Jisses vad de tjänar pengar), då fick man dock glasögonen för att kunna se på bion också... Fullt var det inne på bion också så trots det hutlösa priset var det många som ville se på filmen. Ida och Neo blev lite rädda på slutet när den stora dinosarien slogs med lilla Sid, men det åtgärdades snabbt med att de fick sitta i våra knän, annars tyckte Ida och Neo att det var riktigt häftigt att se på filmen. Filmen i sig var väl kanske inte jättespeciell men upplevelsen i 3D gjorde att det blev riktigt bra!

Idag åkte vi till stan en sväng, gick och kikade lite på rean. Lite hittade vi, men inga mängder. Efter att vi hade varit på stan åkte vi förbi Kista och tog en middag, och nu är vi hemma.

Imorgon blir det lugna bullar, Dejan har lovat att hjälpa grannen med altanbygget och jag behöver åka och handla och fixa lite.

Ha en riktigt trevlig lördagskväll!

Förresten Monica, om du ser det här skicka din emailadress till mig, jag har ju bytt emailadress och har inte din adress kvar.

Kram Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback