Ida har hög feber.

Jepps vi vaknade inatt av att Ida var ledsen och jättevarm, tog tempen på henne och hon hade 39,7 C. Gav henne Ipren, och då känndes hon lite mindre varm. Hon har varit het hela dagen nu, tog tempen på henne och nu har hon 40,4 C, hon fick alvedon för fyra timmar sedan, hon bara ligger orkar ingenting... Vad gör man? Gav henne en Ipren nu iallafall, vet att man ska ta med 6 timmars mellanrum men vad gör man när febern stiger inom 6 timmar? Hon har inte mycket andra symptom, utan det verkar mest vara feber, funderar på om det kan vara tredagars feber?

Så det blev ingen simskola för Neo idag, trots vädret hade jag annars tänkt att gå dit. Men jag kunde inte med att släpa med en jättesjuk Ida, blir nog ingen imorgon heller om hon är så här dålig. Har hon bara lite feber kan jag ju låta henne sitta i vagnen och titta men så här sjuk, då tror jag inte att det är så bra att hon är med.

Idag har vi suttit och tittat på Toy Story och Toy Story 2, hade aldrig sett dom förut. Vi får väl passa på att titta på alla filmer nu när vi inte kan göra så mycket annat. Tycker så synd om Ida som är så sjuk...

Fick ett vykort från Rebeca idag också, från Thailand, hon skrev att det var jättevarmt där! Vad kul att få se hur hon har det. Och det tog längre tid för våra vykort från Disneyland i Paris att komma fram än för ett vykort i Thailand, det trodde jag aldrig :-O

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Rebeca

Vad trokigt att Ida R sjuk...

Hoppas hon kryar po sig!



Undrar bara vad Neo och Ida har for sko-storlek...?



Pussar och kramar / Rebeca

2009-07-07 @ 08:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback