Håller tummarna för att Ida nu är frisk

Hon vaknade imorse och hade 39 grader, jag gav henne en alvedon, sedan har jag inte gett henne mer medicin idag, för hon har inte haft mer feber sedan dess. Idag har hon också orkat leka, och det är ett stort tecken på att hon håller på och bli frisk, så nu får ni hålla tummarna för att hon är frisk och inte får tillbaka febern igen.

Igår såg vi Bolt på kvällen, helt okej dock tror jag att barnen hade svårt att förstå den. Idag såg vi Pinoccio, en så fin och klassisk film, rekommenderas stort! Något jag har upptäckt också när vi kikar på film är att Ida är lite känslig när hon ser filmer, när de blir lite sorgliga börjar hon att gråta. Detta upptäckte jag första gången när vi såg Ice Age ett, när de lämnar tillbaka bebisen till pappan, då grät hon. Idag grät hon när Pinoccio hade dött och pappan och Benjamin syrsa var ledsna. Så gulligt :-)

Idag såg vi ett småkrypsliv men jag somnade mitt i den så jag kan inte uttala mig om den var bra...

Vad ska man annars säga? Vi har ju bara varit inne, tittat på film, tvättat lite osv... Händer inte så mycket just nu, imorgon tänkte jag iallafall gå med Neo på simskolan, får se om jag orkar hitta på någonting på eftermiddagen, kanske ändå är bäst att ta det lugnt med Ida imorgon också... Får väl se en ny film då igen ;-)

Vad ska man säga om vädret? Det har regnat sedan i fredags, är uppehåll ibland, typiskt svensk väder skulle jag vilja säga. Längtar till sol och bad, men försöker se det possitiva i det hela, eftersom Ida ändå var sjuk så kunde det ju lika gärna få vara tråkigt väder, dessutom slipper vi vattna i trädgården. Men som det ser ut nu är det ingen ljusning i väderleksrapporten för kommande dagar, och det är givetvis lite tråkigt. Får försöka göra det bästa av det bara...

Rebeca; Hej igen, Ida har skostorlek 25 och Neo har skostorlek 29, det kan ju dock variera en del beroende på om skorna är små eller stora i storleken.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej gumman. Våran afrika resa var underbar. Nu på tisdag bilar vi hem till finland. Mamma o Roger följer med. Hur blir det med fika på tisdag? Är ni hemma? Ring mej på +358445500263

Kram Monkki

2009-07-13 @ 00:06:49
Postat av: Angelica

Att ni aldrig kan passa tiden ;)

Nonchalanta 08:or

Postat av: Mamma och staffan

Jag tycker att det är dags att du skriver något.

2009-08-13 @ 23:48:08
Postat av: Mamma och staffan

nu får du skärpa dig och skriva lite. Förstår att du har haft mycket omkring dig.Hoppas att Neo kan gå till förskolan på måndag. Kram.

2009-09-04 @ 19:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback