Dagens tips!

Idag kommer jag med dagens tips, när man har hittat något som man verkligen gillar så ska man ju dela med sig eller hur? ;-) Bästa kompisen i Tumba kom med ett jättebra tips sist jag var där, hon hade nämligen börjat handla kryddor från Gotland berättade hon, att hon sedan kryddade fläskkarrèn som vi sedan grillade med en av kryddorna och det blev verkligen jättegott gjorde mig ju inte mindre nyfiken. Tydligen så beställde hon allt över internet, och det var så fräscha och fina råvaror utan onödiga tillsatser. Jag fick med mig en liten provpåse med en annan krydda hem. Provade allt nästa gång jag grillade och var övertygad, här ska beställas.

Själv började jag med att beställa fyra kryddor, en av kryddorna var den som hon hade kryddat fläskkarrèn med och den är så god. Jag beställde iallafall; biffkrydda, kycklingkrydda, krusmyntagårdens örtsalt och tricolore salt, och jag lovar alla är jättegoda, och det finns en krydda som jag verkligen inte vet hur jag har klarat mig utan förut och det är krusmyntagårdens örtsalt, den till och med luktar gudomligt, helt underbar till potatis! Var hittar jag dessa kryddor då undrar ni förstås, och det ska jag berätta!!! Hehehe jag borde få provision ;-) Men det får jag inte ska ni veta! Men här finns kryddorna iallafall:
www.krusmynta.se


Bilden är inte min egen utan tagen ifrån Krusmyntagårdens hemsida, man får kryddorna i sådana där gulliga burkar eller så kan man få dom i påsar. Jag valde burkarna, sedan kan man ju när man beställer påfyllningen ta påsar så blir det lite billigare :-)

Helgen har gått jättefort här iallafall, var ju i city igår och idag har jag mest varit hemma, grillat en massa gott :-) Imorgon har Neo simskola igen, i fredags gick vi aldrig för det åskade och blixtrade då. Nu är ju inte vädret lika fint som det var förra veckan men jag hoppas att han inte fryser alldeles för mycket i vattnet, men frysa lär han ju göra, trots att det har varit jättefint väder har han varit helt blå om läpparna när han kommer upp från vattnet, han har inget underhudsfett stackarn.

Ha en fortsatt trevlig söndag.

Kram Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback