Bra för magen

Jag är ju medlem i buzzador, man får prova olika produkter och sedan säga vad man tycker. Jag har inte fått prova något förut men nu är jag utvald för en kampanj där jag fick prova Lätta som ska vara bra för magen, de skriver att det mesta av imunförsvaret sitter i magen och därför kommer man att bli friskare av att äta det här, väldigt spännande, får vi se om vi kommer att hålla oss friska nu :-)

För friska får vi ju inte vara, nu sitter jag här med en sjuk familj, Dejan blev sjuk på måndag kväll, på tisdagkväll tog jag tempen på honom och då hade han 40,4 grader och som vuxen är man verkligen sjuk då. Idag har han också feber... Inatt blev Ida sjuk och fick hög feber och Neo fick feber i dag på morgonen... Alla är med andra ord sjuka, det verkar gå snabbt när det slår till också. Själv känner jag mig någorlunda frisk, har ingen feber iallafall men börjar få ont i halsen, hoppas hoppas att jag håller mig frisk...

Jag har också ett recept på en fantastisk god glass cheesecake från viktväktarna, och den är faktiskt mycket godare än den äkta, den här är lite syrligare och den kan man äta mycket mer av utan att må illa, här kommer receptet:

3 ägg (delade i gulor och vitor), 1 1/2 dl socker, 100 g naturell Philadelphia light, 1 burk kesella, 1 tsk vaniljsocker, 4 smulade digistivekex

Gör så här:

Vispa äggulor och socker poröst, blanda ner philadelphiaost, kesella och vaniljsocker. Vispa äggvitorna till hårt skum och vänd ner dem i ostsmeten. Häll hälften av de smulade digistivekexen i en rund form. Häll glassmeten över. Strö resten av smulorna ovanpå. Ställ i frysen i minst 12 timmar. Tag fram i rumstemperatur någon halvtimme innan servering. Serveras med färska bär och frukt. Jag brukar dock hoppa frukten och bären och den blir jättegod ändå. Om man vill kan ha ha lite lime i den, så blir den ännu syrligare...



Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Angelica

Ni får se till att bli friska tills på lördag. Hör av dig i morn kväll om det inte blir nått...

Postat av: Monica

Mmmmmmm låter gott:D ska prova glassen imorron. krya på er! Kram

2009-02-12 @ 15:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback