Sjukstuga fortfarande här.

Nu har vi varit sjuka i 2 veckor, man undrar ju när det ska vända? Men vändningen måste väl komma nu? Nu har vi i alla fall inte feber längre. Men min hals värker rejält och inatt vaknade jag och fick hosta upp en massa slem, kunde inte sova så jag lade mig i badet och efter det gick jag upp och kollade färdigt på Hairspray som jag somnade när jag såg den på kvällen. Den var väl sådär, lite för mycket sång och dans för min smak, gillar inte musikaler. Och efter det gick jag och lade mig igen.


Detta innebär ju att jag är hemma och vabbar, i vanliga fall brukar vi alltid dela på vabben men eftersom jag inte mår bra finns det ingen anledning att jag ska gå till jobbet risig som jag är och Dejan ska vara hemma när han mår bra. Dock kommer alltid det där dåliga samvetet, borde jag inte vara på jobbet igentligen osv? Men för sjutton vem tackar igentligen mig för att jag går till arbetet sjuk, då kanske jag bara blir ännu sjukare eller? Känns dock jobbigt att man ska känna så här jämt. Att man inte för en gångs skull bara kan tänka på sig själv! Jag har verkligen jätteont i halsen och hostar upp slem så fort jag anstränger mig, vem lurar jag när jag försöker att intala mig själv att jag skulle kunna gå och jobba??? Det är väl bättre att jag stannar hemma nu så att jag blir frisk och kan jobba ordentligt sedan, eller hur?


Dock innebär det här att jag har varit borta länge från jobbet då jag har varit borta hela förra veckan också och kommer att vara borta hela den här...


Kram Jennie


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas att ni kryar på er snart! Här hemma är stora tjejen förkyld men vi andra *peppar peppar* har klarat oss. Självklart ska du vara hemma utan dåligt samvete! Om du har ont i halsen så vill nog inte dom ha dig på jobbet ändå så passa på och vabba du och kurera dig själv samtidigt *L*
Kram på er

Postat av: mia dh

Är inte vidare förtjust i musikaler jag heller, allra minst på film. Krya på er nu och nu tycker jag att alla bara borde få slippa allt som har med
förkylningar och feber att göra.

2008-03-27 @ 09:48:03
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback