Neo har öroninflammation.

Åkte till läkaren med både Neo och Ida idag, känns inte som om de blir bättre. Neo började med feber nu igen, och han hostar och snorar en massa. Där konstaterades det att Neo har öroninflammation, läkaren tittade på Ida också men hon hade ingen feber, så hon fick "bara" hostmedicin. Men hon hostar och hostar hela tiden stackarn och hon kan inte äta någon mat för att hon är så tjock i halsen.

Vi som ska på en liten kryssning med Birka på fredag, frågan är om vi kommer att kunna åka. Läkaren tyckte också att de skulle vara hemma minst en vecka till innan de går till förskolan. Så han skrev ett sjukskrivningsintyg till dom, det innebär att de kommer att ha varit hemma minst 2 veckor *suck*.

Själv mår jag bättre, känner mig fortfarande slemmig, har lite ont i lungorna och är lite matt, men är absolut på gång. Vad skönt det var att vara hemma och ha tillgång till bil, när jag fick läkartiden så kunde jag åka med en gång utan att hålla på och ringa och mixtra med Dejan. Så vi åkte först till vårdcentralen, sedan till apoteket och hämtade medicinen och sedan hem igen. Och vet ni jag klarade av att köra in bilen i garaget, det gick ju lätt :-) Vårt garage är väldigt trångt och man får gå ut på sidan för att kunna komma ut, så det är inte det lättaste men det går.

Känndes verkligen som om man hade en stor frihet när man kan ta bilen själv när man vill och när vi dessutom har två bilar så att en bil alltid finns hemma :-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Angelica

Synd om er att ni är sjuka, hoppas ni bil friska snart. Kommer ni på söndag iallafall? hoppas!
ha det så bra och god natt!
Kram

2008-03-19 @ 21:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback