Massor av lån!

Idag ska vi åka och skriva på skuldebreven till nya huset, det måste ju vara klart innan måndag när SMÅA ska ha våra pengar för huset. Efter idag kommer vi att ha skuld på ungefär 4,5 miljoner till banken, det är ju massor!!! Tur att vi inte ska ha det så länge för så fort nya ägarna flyttar in i vårt hus så kan vi lösa ut en del av detta. Så det är alltså lån på två hus och inte på ett... Men förstår när räntorna ska betalas så där i slutet av nästa månad, oj oj oj...

Annars mår jag hyffsat bra om man bortser från att jag höll på att spy och hosta ut lungorna och allt slem jag fick upp i morse och vid ansträngning blir jag helt andfådd och hostar som en gris. Men annars känner jag mig ganska så pigg...

image316

Nintendo Wiii barn. Mario går riktigt hem här hos oss.


image317

Tänkte jag skulle skriva om Birka resan som vi gjorde förra helgen också. Vi trodde ju som sagt var att Neo och Ida var på bättringsvägen så fel vi hade... Vi åkte iallafall och det var en väldigt fin båt, men vi hade absolut kunnat få ut mer av resan. Barnen var ganska så gnälliga och trötta... Och inte så konstigt var ju det, de var ju sjuka...

Om man ska åka birka paradise med barn så ska dom vara friska så att dom kan bada, det var i stort sett det ända som barnen kunde ägna sig åt där, när man åker med Viking line eller Silja line finns det mycket mer barnaktiviteter, det här känndes mer som en vuxen båt. Men kan man bada tror jag att dom kan ha mycket roligare men vi kunde ju inte bada på grund av sjukdommarna vi hade då...

image318

Kvällsbuffèn var iallafall en riktig höjdare, den innehåll sådant som lax, oxfile, kycklingfile och en massa annat gott. Neo blev givetvis glad över att det serverades pannkakor med grädde. Restaurangen var också väldigt fin, dock var inte personalen så glada när Neo och Ida på slutet sprang runt lite i restaurangen, det märktes att dom inte var så vana vid barn, för det har aldrig gjort någonting när man har åkt med Silja Line eller Viking Line.

image320

Hytten var också jättefin, vi hade en hytt på plan 7 med ett stort fönster ut mot havet. Hissarna var också himla tjusiga, de var inglasade och också mot havet så när man åkte så hade man världens utsikt mot havet. Vi hade bokat Birka Class hytten, och det var ett väldigt bra pris på hytten tycker jag om man jämför vad man fick. Vi hade t ex tv, kassaskåp och kylskåp på hytten. På tvn kunde man också kolla på t ex kanal 3. Även om man nu inte bokar en sådan här resa för att kolla på tv ;-)

Så summan av kardemumman blev att jag kommer definitivt att boka en sådan här resa igen, dock måste vi vara friska nästa gång vi åker så att vi kan uttnyttja poolerna och bada. Dock så kommer jag nog ändå att vara en flitigare kund hos Viking Line som har mycket mer utbud för barnen (och dessutom mycket bättre priser än Silja Line). Men visst Birka Paradise känns som ett litet lyxigare alternativ som man kan unna sig någon gång då och då, kanske åka utan barn någon gång också??? Vem vill vara barnvakt, räck upp en hand ;-)

Kram Jennie


Kommentarer
Postat av: Jenny

Är Viking bättre än Silja tycker du för barnen? Jag har aldrig åkt med Viking med kidzen nämligen,däremot med Silja som jag tycker är helt okej på Europa och mindre bra på skandinavia(?).Vi tänkte åka till Helsingfors ett tag (har inte åkt sedan omrenoveringen) men efter familjeråd blir det en Tallin kryssning istället.
Birka skulle jag också vilja pröva fast utan barn *L*
kram på dig

Postat av: Jenny

Emelie fyller år den 23 april så det är ett tag kvar.
Jag får väl passa på och säga grattis till Ida då och hoppas att hon får en toppendag!!!
kram

2008-03-28 @ 16:05:27
URL: http://wagen.blogg.se
Postat av: Veronika

När vi bytta lägenhet hade vi sammanlagt lån på 1 miljon. Det tyckte vi var mycket. :P
Vad kommer Ida få i födelsedagspresent? Kaspian kommer få en överdyr dockvagn i brun manchester från 80-talet och en Rubens barn-docka och en trehjuling. Vi skämmer bort honom, va? :D

2008-03-29 @ 11:09:27
URL: http://sagoslott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback