Jag har kört och kört

Idag har jag verkligen kört runt överallt, först till vallentuna, och sedan till täby centrum, efter det hamnade vi i kungens kurva, sedan till Ica Maxi och sist men inte minst körde jag in bilen i garaget. Det är verkligen som man säger om cykeln, har man väl lärt sig en gång så kan man! Jag kan! Och det här med automat, det är verkligen klockrent, passar mig som handen i handsken. Aldrig att jag behöver fundera på dragläget mer eller att jag ska få rödljus i uppförsbacke, nu är det bara att gasa och bromsa! Finns inget bättre, finns inget underbarare! Saaben är helt underbar att köra också, har aldrig kört en så skön bil förut.

Inte behövde jag vara orolig för att jag inte skulle komma ihåg hur man gör heller, jag kommer ihåg allt, det ända som jag har glömt bort lite är hur man parkerar, men med lite övning så.... För er som inte vet så har jag trots att jag har körkort inte kört bil på 3 1/2 år, och när jag väl slutade hade jag "bara" haft körkortet i lite mer än ett år. Blev rädd när Neo föddes av en massa olika skäl (det var lite traumatiskt eftersom han var lite förtidigt född och han var så liten och skör, jag vågade inte köra med honom i bilen och på den vägen blev det, blev tillslut rädd för att äns köra) men nu är jag inte rädd längre! Så kul att ha en "egen" bil. Dejan muttrade lite om att han också ville ha en ny bil, och jag sade, javisst köp en du bara! Och det är helt ärligt, eftersom vi fick så mycket för vårt hus så får han gärna köpa en till sig själv också, men han är för snål för det, och igentligen är det väl bra, den bilen som vi har nu kommer att räcka i flera år till...

Nu sitter jag här med en drink i handen, ska gå och umgås nu!

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Monica

Ta Saaben o kör till oss hit till Oulu/Finland nästa sommar? Skulle va så kul:D Fundera på det:D Kram Monkki

2008-03-12 @ 21:46:00
Postat av: Carina och Staffan

Jag vill önska er en riktig fin helg, men själv skall jag arbeta. Hoppas att Neo blir fort bra och att ni andra inte blir sjuka.
Kram på er allihop.

2008-03-14 @ 21:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback