Söndag idag

Och det har hänt en massa saker sedan sist. På tisdagen startade budgivningen på riktigt, det var två familjer som var med i den. Den ena familjen bor här i området och ville ha större och den andra familjen kom 30 mil härifrån, mannen skulle jobba i södertälje.

Båda ville ha huset och budgivade ända tills onsdag förmiddag, då blev det klart att en av familjerna vann. Vad innebär det här för oss då? De som vann ville inte flytta in förrän sista juli, min man lovade dom att de kan göra färdigt affären första juli. Så vi kommer inte flytta förrän i slutet på maj. Dock har vi en massa tid på oss att flytta då vi får nycklarna till nya huset sista mars, så då skippar vi flyttstädningen, då hinner vi städa själva. Vet man att det blir ordentligt gjort också! Vi fick dessutom ett bra pris som vi är nöjda med. Vi skrev köpekontraktet i fredags, så nu är det klart. De har 2 veckor på sig att hitta fel på huset, men vad vi vet finns inga fel så då borde det ju inte bli några problem. Mannen ska komma hit på tisdag och gå igenom besiktningsprotokollet med besiktningsmannen från anticimex som vi anlitade, han vill då också titta på krypgrunden.

Jag har bestämt mig att köpa en ny bil åt mig, jag behöver en bil när jag ska åka till jobbet i Vallentuna, Dejan behåller den gamla. Jag kikar på s40N (Den nya modellen), s60 och v50, några bra råd? Något att tänka på. Som det ser ut nu lutar det åt en s40 eller s60. Vi har ju redan en kombi, jag vill att den ska vara utrustad med automatisk växellåda och dragkrok.

Igår var grannarna här och åt lite god mat. Vi gjorde hasselbackspotatis, fläskfilè, fyllda champinjoner, kokt broccoli, bearnesås, vitlökssmör och färskt bröd till det. Det var jättegott, till efterrätt var det gino och glass. Dryck som intogs var Xide (cider), en drink (gjord på bacardi melon och sockerdricka) eller läsk till barnen. Det var trevligt och sedan somnade jag för första gången den här veckan snabbt. Det har varit mycket spänningar i kroppen efter visningarna och budgivningen så inte förrän nu kunde jag slappna av. Men nu verkar allt vara klart, jag kommer sova ännu bättre efter att de där två veckorna som de har att hitta fel och ångra sig är gjorda.

Igår var vi också förbi Vallentuna och kikade på nya huset, det verkar bli riktigt fint, de är nästan klara med insidan nu, har bara några småfix kvar, nu är det bara utsidan klart där de ska sätta upp balkongen, tack över entren osv.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jessie

Härligt. Kul att ni fick det sålt så fort så ni slapp hålla på som vi gjorde. Jag tipsar om en S60... såååååå snygg bil :)

Postat av: mia dh

Grattis till lyckad försäljning, ha det fortsatt finfint:)
Bilar är jag inget bra på alls så några tips kan jag inte dela med mig av.

2008-01-20 @ 13:32:23
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Monica R

Grattis!! Vad bra allt har gått:) Du får ta och provköra olika bilar tills du hittar din favorit:) Ha det bra och hälsa familjen! Kram Monica

2008-01-21 @ 09:45:36
Postat av: Jenny

Åh grattis till husförsäljningen,eller hur man nu säger...
Om inte jag blandar ihop modellerna så röstar jag också på S60.Har en kompis som har en sån och den är skitfin.Å andra sidan har jag inte ens körkort så vad vet jag??? *L*
kram

2008-01-22 @ 19:08:59
URL: http://wagen.blogg.se
Postat av: Jennie

Tack för era svar, det verkar som om s60 är den populäraste bilen då? ;-)

Kram Jennie

2008-01-23 @ 12:10:03
URL: http://jenniemedtrean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback