Oj oj oj, vad mycket man ska hinna med då...

Tiden bara rinner iväg och vi hinner inte äns med hälften. Idag var jag och köpte lite nya kläder till intervjuerna, någon ny fräsch tröja hade jag ju tänkt att jag kunde ha på mig, kunde dock inte bestämma mig så det blev två :-)

Neo och Ida hittade också en varsin tröja, Neo ville absolut ha en "Bilar" tröja och Ida ville ha en "Hello Kitty", de vet redan vad de vill de två, Neo har redan tjatat om att han ska få ha på sig den till förskolan, hahaha han är för rolig han.

Vi har ju länge funderat på att köpa ett Nintendo Wii, men när vi fick huset sålt och fick så "mycket" pengar för det tänkte vi att nu slår vi till, men så har det ändå inte blivit av, men idag gjorde vi slag i saken och köpte ett. Vi fick med två spel, det var kampanj just nu så vi verkade ju iallafall slå till vid rätt tillfälle, sedan köpte vi till lite handkontroller så att man kan spela flera och ett extra spel, "Bilar", vi får se om det är kul annars lämnar vi tillbaka spelet, och tar något annat istället. Rebeca har ju redan ett Gamecube men nu har vi alltså Nintendos senaste spelkonsol, jag vill helst ha Nintendo då jag spelade gamla Nintendo om ni kommer ihåg när jag var liten, då satt man ett helt gäng och spelade "Super Mario Bros", och jag kan ju bara inte vara utan Super Mario :-)

Men vi ska testa det redan ikväll, återkommer med rapport om Nintendo Wii är något att ha :-)

Vi har varit på Ikea idag också, har nog bestämt oss för lite mer av möblerna, det jag tvekar mest är köket, vi har bestämt oss för ett svart bord (Bjursta) och till det vill vi ha vita stolar, men vi har inte bestämt oss för vilka av dessa stolar vi ska ha. Den ena stolen ser ut så här:
image304

Den andra ser ut så här:

image305

Den andra var nog lite skönare också... Medans den första ser ut att inte bli lika lätt skadad, priset skiljer bara 50 kr per stol...

Vi har ju tänkt att ha de här barstolarna:

image306
Den här stolen är i samma serie som den första stolen, men frågan är om man behöver ha samma serie på stolarna, det är ju ändå en barbänk emellan, om ni kikar på planlösningen som är lite längre ner i den här bloggen. Jag vet inte, jag har inte riktigt bestämt mig, kom gärna med tips och råd.

image307
Den här lampan köpte vi, vi gick runt och kikade på de olika möbleringarna och då såg vi den här, och jag föll direkt. Tyckte den var väldigt fin och inte alls så där krimskramsig fast ändå lite... Iallafall så hade vi bestämt oss för att ha en sådan här i vardagsrummet och när vi kom ner till lampavdelningen var den till halva priset, vi vet inte alls varför om den alltid kommer att vara det eller om det var just nu, så vi slog iallafall till direkt, men ska inte sätta upp den förrän vi har flyttat då.

Andra möbler vi har bestämt oss för att köpa är:
Kulla Taklampa:
image308
Jag hade ju bestämt mig för att jag ville ha en vit stor lampa ovanför köksbordet, den jag hade hittat var igentligen från MIO i tyg, men när jag såg den här i plast från Ikea såg den mycket lättare ut att rengöra osv, så det känndes som den här var mer praktiskt och faktiskt lika snygg :-)

image309
image310
En ny säng till Neo, just nu sover han i en växasäng och den räcker ett tag till, men vi vill köpa en ny och fräsch säng och då köper vi en fullstor säng eftersom en växasäng kanske bara håller till de är sådär cirka 6 år, och han fyller ju 4 år i augusti så... Vi hade tänkt att köpa lådan som man kan ha under också, med en extramadrass, kanske Ida kan sova där tills hon vill ha en egen säng? På det sättet skulle de få mer utrymme att leka på, vi får se hur vi gör, men den där sängen Odda verkar vara jättebra iallafall.

Näe nu ska jag gå och spela Nintendo Wii.


Kram Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback