Oj oj oj, det var länge sedan nu

Som jag skrev här, hinner inte, tiden bara rinner iväg.

Igår bokade vi iallafall en dygnskryssning med Birka Paradise, har aldrig åkt med dom hoppas att det är kul. Bokade en Birka Class hytt, på hemsidan förstod jag det som om de är ungefär som en A-hytt på de andra båtarna? Och det är ju ungefär vad vi vill ha. På långfredagen åker vi och är tillbaka på påskafton. Resan var inte så dyr heller, med mat och allt gick den på 1.500 kr, det är ju som hittat nästan :-) Tog en av kampanjkoderna som fanns på hemsidan.

Vi måste också boka larm till vårt nya hus, vi vill ju ha larm i det, finns så mycket fönster och sedan så är det ju så att vi itne kommer att bo i det på ungefär 2 månader sedan vi har fått nycklarna och det är nog säkrast då att ha larm :-) Dessutom måste vi boka braskaminen och arbetet med den, boka alla möbler och hemkörningen på dom som vi ska ha, köpa nya bilen till mig osv, så det finns en hel del att göra. Vi får ta en sak i taget, har iallafall anmält mitt intresse på securitas direktlarm och trygga hems larm så får vi se sedan vilket vi väljer, det är en djungel det där.

Jag håller dessutom på och söker nytt jobb, satt och emailade en massa förskolor i Vallentuna, några stycken i Täby och en enstaka i Upplands väsby och Åkersberga där jag beskrev min situation, att jag flyttar till Vallentuna och är på jakt efter ett jobb i höst, och så skickade jag med min cv och personliga brev, 5 stycken nappade och vill ha mig på intervju, 3 av dessa har jag lyckats boka in den 22 februari, tänkte ta en semesterdag för att kunna gå på dessa, vet inte hur jag ska boka in de andra intervjuerna bara...

Dagarna går alltså i hundraåttio just nu, jobbar heltid just nu och förstår inte hur folk orkar!!! När vi flyttar tänker jag inte jobba heltid, jag orkar inte. Hur får man livspusslet med småbarn att gå ihop om båda jobbar heltid? Barnen får ju dessutom jättelånga dagar på förskolan, och då jobbar jag ändå på samma ställe som jag har dom på, så de behöver ju aldrig vara där mer än 8 timmar... Tänk de som har resväg, hur orkar dom?

Näe nu ska jag umgås med familjen, den här helgen har vi massor vi ska hinna med, men ska försöka prioritera så att man ändå kan få lite lugn och ro :-)

Kram Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback