Jag är så mycket mer än bara mamma

Jag är en vän, arbetskamrat, förskollärare, fru, intresserad av en massa saker osv. Jag är så mycket mer än bara mamma, därför kommer jag ändra titeln på bloggen. Tycker inte längre att den är riktigt passande, när man är gravid och när barnet har kommit ut då kretsar allt kring det, men när man väl börjar arbeta som jag har gjort nu så får man lite distans och man inser att man är så mycket mera.

Idag är jag fortfarande trebarnsmamma och det kommer jag alltid att vara, men jag är mer. Jag har andra intressen också, och just nu kretsar mitt liv kring så mycket mer än bara barn. Jag har börjat intressera mig för träning igen, har tänkt att börja på gymmet när vi flyttar till Vallentuna, där har de barnpassning till och med! Ja där ser man, där är mamman i mig framme igen ;-) Näe men ärligt klart man tänker praktiskt, bara för att mannen inte kan vara hemma en kväll ska jag då ställa in träningen, näe tack :-) Vi ska ju dessutom flytta så nu har jag börjat fundera en massa på inredning, inredning av vårt nya hem, vårt NYA hus, ja det är spännande... Dessutom ska jag snart börja söka nya jobb, det är både pirrigt och spännande. Jag hoppas givetvis få lite nya vänner där borta också, samtidigt som jag hoppas behålla dom jag har här :-)

De sista veckorna har varit väldigt intensiva, först visningarna och sedan budgivningen. Nu försöker vi att hinna så mycket vi bara kan på helgerna, de går väldans fort. Den här helgen var vi och kollade på möbler hela lördagen och på söndagen hade vi besök. De som var på besök är några jag kännde redan när Neo låg i magen, vi gick nämligen på samma MVC-grupp, det är spännande att se hur barnen växer upp och kul att vi fortfarande har kontakt.

image303

Varje söndagkväll promenerar jag med grannen, vi tar en promenad som tar drygt 80 minuter, det är skönt att gå så där på kvällskvisten, dessutom ska jag sätta igång med vattengympan på onsdagar igen, ska gå nu på onsdag! Jag har tänkt att uttöka passen med något pass på Tumba träningscenter också så länge, har ett tioklippkort här hemma som jag måste använda innan vi flyttar :-) Så det händer en hel del här hemma som ni säkert förstår :-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mia dh

sicken snygg duk, har en precis likadan:) Ha det fint.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback