Summering av det gångna året

Försöker tänka tillbaka, hur var 2008?

Det första jag funderar över var: Hade jag något nyårslöfte?
Och jag letade på bloggen, mitt nyårslöfte var att träna 3 gånger i veckan. Har jag hållit det då? Jag har köpt ett träningskort på gymmet här:
http://www.gymochsim.se/ Bästa gymmet skulle jag vilja påstå, de har till och med barnpassning och barnen älskar att vara där. Men frågan är då: Har jag tränat 3 gånger/vecka??? Nja, faktiskt så har jag försökt att göra det, jag har velat det! Men jag har gått och kännt mig småförkyld hela hösten, och då har jag inte vågat träna så mycket. Hoppas att det blir en friskare vår, så att jag kan träna mer regelbundet.

Januari:
Vårt nya hus börjar bli mer och mer färdigt:
image297

Vårt gamla hus säljs, vi får ett väldigt bra pris, men än vad vi hade kunnat drömma om, tack vare en budgivning mellan två köpare. Så nöjda!

Februari:
Vi går runt och letar nya möbler till nya huset som galningar:
image308

Dessutom skickar jag iväg mitt cv till ett antal förskolor, och jag fick just det jobbet jag ville ha! Prata om lycklig, mitt arbete blev som föreståndare på en liten liten förskola.

1 årsdagen efter operationen och jag hade gått ner sammanlagt 48 kg!

Mars:

Vi åker på kryssning med Birka paradise.

Ida fyller 2 år:
image322

VI fortsätter att köpa nya möbler:
image313

Vi har köpt en ny bil till mig så att jag också ska kunna ta bilen till jobbet; jag blir numera en van körare! Bilen då? En saab 9-3, automatlåda och en gps så klart i bilen så att jag ska kunna hitta ;-)

Vi fick nycklarna till nya huset!

April:
Vi flyttar in i nya huset samtidigt som vi bor i det gamla på vardagarna. Det är väldigt tufft och slitigt, känns som om flytten aldrig ska vara över...

Maj:
Ida slutar med napp. Neo och Ida slutar helt med vällingen.

Vi bestämmer oss för att ta städfirma i gamla huset, allt med flytten känns nu oöverstigligt. Myrorna kommer till vårt gamla hus och hämtar nästan alla möbler, vad skönt- Nu blev vi av med lite iallafall!

Vi åker till Åbo på en 6 dagars lång välbehövlig resa till Caribia spa-hotell.
image340

Jag slutar mitt gamla jobb och vi flyttar permanent till vårt nya hus. Vad skönt nu börjar vi äntligen känna att vi kommer någon vart igen!

Juni:
En härlig ledighet med vackert väder börjar:


Mycket bad i det lokala utomhusbadet här.

Jag arbetade en vecka på mitt nya arbete.

Vi asfalterade vår uppfart:


Nya sommartraditionen?:


Juli:
Min stora tjej fyllde 15 år:


Vi köpte ett playstation 3 så att vi kunde sjunga singstar:


Vi åkte till Göteborg, Ullared och shoppade, gick på Lisseberg mm.  Vi åkte till Örebro och gick på Gustavsberg (badhus). Sammanlagt var vi borta ungefär 6 dagar.

Vi åkte på kryssning till Helsingfors med Silja Line.

Vi köpte 3-dagars stockholmskortet och gjorde Stockholm!

En härlig sommar som dock innebar endast Sverige förutom dagsutflykten i Helsingfors. Men varför åka bort när Sverige är som bäst på sommaren?

Augusti:

Inskolningen börjar för Neo och Ida på deras nya förskola. De börjar på montessori.

Jag börjar mitt nya arbete.

Neo fyller 4 år.

September:

Jag trivs på mitt nya arbete, dock startar det tufft med två inspektioner redan första månaden. Det är mycket att sätta sig in i.

Ida vill själv sluta med blöjan innan hon äns är 2 1/2 år gammal, hon bara sa till oss att hon är stor och vill inte ha blöja. Det går över förväntan.

Oktober:

Ida var på sitt första biobesök; 2 1/2 år gammal sitter hon still utan att kissa på sig i biosalongen och ser Mamma Mu och Kråkan.

Ida bajsar i pottan för första gången!

Ida gick till frisören för första gången!


Jag fyller 34 år:


November:

Ida är helt torr, både natt och dag. Det händer väldigt sällan några olyckor!

December:
Vi som har haft en sådan tur med huset upptäcker en avloppsläcka i vår grund. Småa får komma och sanera den, nu är den nästan återställd helt när jag skriver detta (31/12), men det var en jobbig tid med både lukt och tjat med Småa.

Jag trivs på mitt nya jobb, vi går på julbord:


Vi firade jul hos mamma i Norrköping:


Jag är ledig från den 20 december till och med 7 januari- Så skönt med lite långledighet!

Jag har varit viktstabil i cirka ett halvår, går varken upp eller ner...

Detta var nog det mesta av det som har hänt år 2008, ser fram emot 2009 med spänning. Tror att 2009 kommer att bli ett bra år, 2008 har varit ett väldigt bra år för oss om man bortser från avloppsläckan, dock ska den ju bli åtgärdad helt.

Kram Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback