Nyårsafton blir nog inte riktigt som jag har tänkt mig....

Dejan sade imorse att han inte mådde så bra, gå och lägg dig och sov en stund då så att du blir pigg sade jag. Han sov i mer än 2 timmar, vaknar, jag har gjort lunch, han äter och säger att han inte mår bra fortfarande, vill att jag tar tempen på honom. Tar tempen på honom i örat, 38,7 grader. Jahapps feber. Ida behöver sova middag, jag säger till honom gå upp och söv henne, vad händer då? Jo han somnar igen... Han och Ida ligger där uppe och sover nu...

Tror inte att han kommer kunna/orka fira nyårsafton som vi hade tänkt oss. Känns lite snopet och besviket. Jag har förberett all mat. Så här skulle det se ut:

Fördrink:
Asti cinzano med frysta gelehallon

Förrätt 1:
Bruschetta med tomatröra

Förrätt 2:
Liten sallad med Falbygdens portvins cheddar i tärningar. Vitlöksbröd.

Huvudrätt:
Hasselbackspotatis, helstekt oxfilè, vitlökssmör.

Efterrätt:
Pannacotta med bärssås

Tilltugg efteråt:
Ostbricka med fyra olika ostar.
Ostbågar och jordnötsringar.
Tryffel.


Dricka till maten:
Eftersom vi var så trötta på vin som vi har druckit varje helg på sistone bojkottade vi vin och köpte en massa olika cidersorter och alkoläsk. Bara att välja vad man är sugen på just då...
Vi har även dooleys på kylning och till tolvslaget skulle det vara champagne givetvis!

Jahapps, men vi orkar nog inte med allt det där, kanske blir en av förrätterna, huvudrätten och efterrätten. Till maten blir det väl säkert coca cola då??? Hmm känns lite snopet men vi får väl fira någon annan dag istället då....

Hade till och med köpt en ny klänning och ny ögonskugga jag skulle ha idag, men vet inte om jag äns orkar göra iordning mig då... Luften gick liksom ur mig...

Vad ska ni göra idag?

Gott Nytt År!

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gott nytt år på er!

Här hemma verkar det som om Emelie är sjuk så vi har ställt in nyårsfirandet hos våra kompisar i Hässelby.

Trist men det blir vad man gör kvällen till så jag har skickat iväg Danne till affären

Hoppas ni får en mysig kväll

Kram Jenny

Postat av: Mamma och staffan

Det låter verkligen gott.

Vi skall också försöka laga till någon go mat.

Hade tänkt att gå ut och äta men det blir det inte.

Vi mår inte så bra.

Kram på er alla och Gott Nytt År.

2008-12-31 @ 16:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback