Julafton

Julaftonsmorgon här hemma:

Vi började med lite frukost, fotograf: Neo :-)


Neo....

När vi hade duschat, gjort iordning oss och packat färdigt bilen åkte vi 20 mil söderut för att fira julen med min släkt.


Här är vi framme och kusinerna Filippa (2 år) och Ida (2 1/2 år) leker.


Här försöker jag rada upp kusinerna för ett foto; Filippa (2 år), Ida (2 1/2 år) och Neo 4 år.


Det visade sig vara lättare sagt än gjort att få alla att titta framåt samtidigt....






Äsch till slut gav jag upp....

Ida var iallafall dagen till ära klädd i en röd klänning som hon hade valt själv i affären. Neo valde också själv i affären; skjorta och slips (som pappa).


I väntan på tomten...





Det ringer på dörren, Neo springer och öppnar dörren, men vem står där???

Ja gissa, tomten!


*Pust* Det är jobbigt att bära alla paket...


Här försöker jag få Ida att hälsa på tomten, men hon vill inte...


Försöker få Neo att hälsa på tomten, men han säger att han redan har gjort det, han öppnade ju dörren! Mitt i allt lyckas han knocka mig av förskräckelse och det gör riktigt ont, därav minen... Se hur han försöker åla sig ur min famn. Inga barn som ville hälsa på tomten här inte...


Filippa och Ida sätter sig hos Angelica i hopp om att slippa tomten, "Vad är det där för otäck gubbe?"

På grund av att alla barn var så rädda för tomten, fick vi snällt be tomten att gå och vi skötte julklappsutdelningen själva:

Jag tog på mig rollen som julklappsutdelare.


Neo med sina första paket.


Till och med min mormor (barnens gammelmormor) fick ett stort paket (Från Toys'r'us?- Näe det var en läskmaskin.)


Ida vid sitt första paket.


Min mamma...


Koncentrerade...


Hmmm hur öppnar man det här??


Ännu mer paket...




Högen har växt något...




Och så växte högen lite till...


Och även här...


Barnen saknade inte precis julklappar...


Tack så mycket för presenten...


Inslagningspapper överallt, jag försöker hålla iordning på inslagsningspappret...


Pappa hjälper gärna till med att öppna alla presenter...


Filippa står och granskar sina nya leksaker.


Dags för fika...




Barnen leker med sina nya leksaker...


Stora syster är trött och nöjd efter en bra dag.

Barnen fick jättefina julklappar- tack alla!!! Det var också en bra dag, dock fick Neo feber på kvällen, han verkade dock frisk morgonen därpå (juldagen) men när vi kom hem på kvällen fick han feber igen. Idag (annandag) fick även Ida lite feber och Neo har haft lite feber hela tiden och hostar en massa. Nu somnade han tidigt på kvällen och han har även fått cocillana, för han hostade så mycket att han spydde- stackarn!

Annars konstaterar vi en bra dag med en massa god mat, trevligt sällskap och fina presenter.

Gott Nytt År på er alla!

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Mamma och Staffan

Tack för en trevlig jul.

Kram på er alla.

2008-12-26 @ 21:44:36
Postat av: Monica

Hej! Gott nytt år till hela familjen! Här packar vi för fullt, ikväll åker vi till Thailand i 2 veckor. Skönt. Mamma o Roger kommer oxå. Ha det bra. Kram Monica

2008-12-27 @ 16:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback