The night from hell

Det var ungefär det vi fick genomlida inatt. Båda barnen vaknade hela tiden, Neo spydde två gånger på natten, han hostade alltså så mycket så att han spydde. Klockan tolv när Ida vaknade och ropa: Aj aj aj. Tänkte jag bara nej inte hon också. Hon fick ligga en liten stund hos oss och då kännde vi att hon också känndes lite varm. Jag gick in och kännde på Neo, han var genomhet, blev lite rädd, så varm... Och han var helt borta... Gav honom en alvedon och sedan sade jag till Dejan att jag vill inte att Neo ska ligga här inne själv, han är så genomhet, det här känns inte bra. Så Dejan hämtade madrassen och lade sig på den och så fick Neo ligga i dubbelsängen med mig :-)

Vid fyra-fem vaknar jag och känner på Neo han känns precis som vanligt, febern har gått ner. Han vaknar också själv och vill då gå in och lägga sig i sitt rum igen. Han trivs bäst i sin egen säng men kännde sig nog för dålig igår för att ligga själv, så fort han blev som vanligt igen ville han ligga där igen.

Har alltså inte fått mycket sömn inatt, låg och vakade länge över Neo, var lite orolig. Man blir så orolig när de är så sjuka. Neo blir så väldigt svag när han blir så där.

Idag tog jag tempen på båda barnen, Ida har 38.0 grader och Neo har 37.6 grader, inte så mycket feber med andra ord. Ingen av dom har fått alvedon. Då tycker jag att det ska få gå över av sig självt, men brukar det närma sig 39 grader brukar jag ge alvedon.

Neo har trots allt kännts ganska "pigg" iallafall om man jämför med igår, men han har inte velat leka så mycket utan har mest suttit framför tvn, eller i mitt knä. Så bra är han ju inte på långa vägar. Ida däremot är nästan helt som vanligt. Neo protesterade inte äns när jag sade att dom ska gå och lägga sig och sova nu. Det hade han gjort om han hade varit frisk kan jag lova.

Han har även ätit lite, inte några enorma mängder men ändock lite mat. Det går med andra framåt, om man jämför med från igår så är det inte äns samma barn.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jenny Eriksson

Hej Jennie!

Tänkte bara höra av mig! Du Hade Felicia på ängsgården i Tumba när du jobbade där! Du inspirerade mig att att söka remiss till en Gastric bypass vilket jag gjorde och nu på måndag är det äntligen min tur! Vore så roligt att få kontakt med dig igen! Kram Jenny

2010-06-02 @ 21:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback