Åderbrock

Jag har åderbrock på båda mina ben, det ena benet är hemskt, det andra är lite bättre. Iallafall bestämde jag mig för att jag ville operera det, sökte mig till min husläkare och hon skickade remiss till kirurgen. När jag väl kom dit verkade inte läkaren så entusiastisk utan han sade att jag skulle vänta på den fysiologiska undersökningen (ett jättestort ultraljud av hela benet- AJ!). Sedan fick jag reda på stockholm vc, där gör de också åderbrocksoperationer både privat och via landstinget. Fick en tid dit, i samma veva var jag också och gjorde den där jobbiga fysiologiska undersökningen.

När jag kom till stockholm vc säger läkaren att jag inte är berättigad landstingsbetald operation, utan får göra operationen privat. Det skulle kosta 12.000 kr för båda benen.

Jag bestämde mig snabbt för att ta operationen och har beställt operationstid till 20 december. Har gått omkring och drömt om att ha fina ben till sommaren och att kunna använda kjol. Operationsmetoden han skulle använda var med en virknål skulle han ta bort ådrorna och spruta in ett skum i ljumsken (?).

Igår fick jag dock en kallelse från kirurgkliniken min husläkare hade skickat mig till, efter att de har fått svaret från ultraljudsundersökningen är jag godkänd för operation i ena benet.

Jag har även fått en operationstid dit till 12 december. Hjälp allt ställdes på sin spets nu. De ska göra en så kallad stripping. VIlken operationsmetod är igentligen bäst och vilken ger bäst resultat i längden, virknålstekniken eller strippingen?

Ska man ta landstingets operation och leva med benet som inte är så farligt, men jag ville ju så gärna ha två fina ben. Alternativet är att jag opererar ett ben via landstinget och ett ben via privat. Det skulle dock innebära jag måste sövas två gånger och hur mycket billigare skulle det bli igentligen? Dessutom vilken operationsmetod är bäst? ELler ska jag helt enkelt behålla tiden till stockholm vc och betala för att de är så duktiga där?

Hjälp mig nu.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: mia dh

Oj vilket dilemma och vad konstigt att bara ena benet får landstingsopereras. Jag har inget vidare råd att ge faktiskt. Försök tjata extra mkt om att båda benen skall fixas så du slipper komma tillbaka igen efter ett år eller ngt. Tjat kan ibland löna sig. Ha en trevlig helg.

Postat av: Veronika

Jag har iiiingen aning. Hoppas du kommer till insikt.

2007-11-24 @ 19:55:26
URL: http://sagoslott.wordpress.com
Postat av: Cissi

Hej. Jag har kikat runt lite och hittade din blogg. Jag har själv en remiss via landstinget ang åderbråck. Har du lust och tid att svara på ett par frågor?
Maila en rad i så fall. Tack på förhand !

2007-12-26 @ 21:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback