Ida är allergisk mot myggbett

Ida är allergisk mot myggbett

Så här såg Ida ut idag, men det såg nästan värre ut i verkligheten en på bilden. Hon hade fått ett myggbett bredvid ögat, dessutom hade hon ett myggbett på fingret. På båda ställena svullnade det upp jättemycket och när det började komma en massa nässelutslag + att utslaget blev värre ringde jag sjukvårdsrådgivningen som tyckte att jag skulle åka till Närakuten.

Phuuuuuuuuu vilken historia, där fick vi väl vänta 1 timme, vilket iof inte är jättelångt, när vi kom in konstaterade läkaren att Ida är allergisk mot insektsbett och jag ska ge tavygyl. När vi väl var färdiga var det bara 15 minuter tills apoteket här i Tumba stänger, dit skulle vi aldrig hinna så vi åker till ett apotek som är öppet till klockan 20.00. Tar en nummerlapp och väntar i 40 minuter där. Behöver jag säga att barnen klättrade på väggarna vid det här laget? När vi väl kommer fram till kassan är medicinen slut, vi måste ha den! Ber henne kolla upp alla jouröppna apotek i sthlmsområdet, ingen har medicinen inne! Ringer tillbaka till sjukhuset där läkaren konstaterar att hon är för ung för att få någon annan medicin. De bestämmer sig iallafall för att ge Ida två doser, en till ikväll och till imorgon bitti. Så det var bara att åka tillbaka till sjukhuset, vi var hemma strax innan nio och åkte hemifrån vid halv fyra. Imorgon bitti får jag ringa till apoteket och kolla om det finns något apotek i sthlmsområdet som har den här medicinen, tänk om inget apotek har? Vad gör man då? Hoppas hoppas.

Pust vilken dag!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men lilla gumman... Hoppas du får tag i medicin.
Kram

Postat av: Veronika

Men, vad obehagligt. Tavegyl är ju en medicin som verkligen borde finnas. Kaspian har inte fått några bett än, kanske ska köpa hem för säkerhets skull.

2007-06-09 @ 11:01:55
URL: http://sagoslott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback