Neo stackarn är sjuk

Neo stackarn är sjuk

Jag blir så arg på vissa människor, varför ger man sig ut på ställen där barn är om man har ett sjukt barn. Jag kan ju inte vara riktigt hundra procentig säker på vart Neo har blivit smittad, men jag har mina aningar, i tisdags när jag var på ett ställe, vill inte säga var så känner sig ingen utpekad, så var det en mamma där med sitt barn där personalen bokstavligen fick slänga ut dom, för att barnet var sjukt! Barnet var helt likblekt och ville inte leka utan bara gnällde, hallå???

När man har magsjuka är man inte smittfri förrän efter två (!!!) symptomfria dygn, aldrig att man då ska gå till  förskolan, skolan, öppna förskolan, lekslottet eller något annat! Det är så himla trist när barnen blir sjuka, allra helst i magsjuka och nu i semestertider, nu är visserligen jag föräldraledig och pappa jobbar fortfarande (har semester i augusti), men iallafall.

Som sagt var jag anar, vart Neo har blivit smittad och det känns så onödigt.

Igår kväll började det klockan 18.00 Neo kräktes en gång, vi tänkte att det kanske hade varit något han hade ätit, nej nej, det fortsatte hela kvällen/natten han kunde inte dricka någonting förrän det kom upp igen. Dejan fick lägga sig och sova i Neos rum, man vågar ju inte lämna dom ensamma i det skicket. Klockan 4.00 somnade slutligen Neo, och har "bara" kräkts en gång idag klockan tio. Sedan har han sovit sedan klockan 11.00, inte konstigt han måste vara helt utmattad (3 timmar hittills).

Han har fått lite att dricka i morse och det stannade kvar, han har även tagit två tuggor på rostad smörgås, druckit lite blåbärssoppa. Hoppas att det nu är slut på spyendet och att vi nu kan börja koncentrera oss på att introducera mat igen. När han vaknar ska han få lite kokad potatis med smör tänkte jag. Stackars liten, de blir så sårbara när de är så sjuka.

Och nästa gång ni har magsjuka, tänk på att stanna hemma två symptomfria dygn, annars får ni med mig att göra ;-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jenny

*kram* till sjuklingen,hoppas att han mår bättre nu på eftermiddagen.Kan bara hålla med.Framförallt på dagis när föräldrar inte vill stanna hemma i onödan och skickar iväg barnen dagen efter...
Har även haft muppar på jobbet som sitter bredvid en med feber och snorar ner överallt. Ingen jätte surprise när man själv åker dit sen...

Postat av: mia dh

Näe vad trist, ego att släpa med sjuka barn och smitta andra. Krya på sig...

2007-07-26 @ 19:39:05
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Daniela

Neeej, stackars stackars liten! Magsjuka mitt i sommaren ju. =( Krya på dig Neo!

2007-07-26 @ 23:55:13
URL: http://dafe.blogg.se/
Postat av: Veronika

Stackars Neo. Inte kul att vara liten och sjuk.

2007-07-27 @ 08:07:19
URL: http://sagoslott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback