Hjälp mig nu

Hur är det här med smittorisken.

Om Neo och Ida nu är pigga, glada, äter mat osv. Smittar de fortfarande då för att de har diarrèr? Eller räknar man de smittofria 2 dygn efter att deras bajs är återställt? Kan inte bajset vara löst jättelänge efter en magsjuka?

Anledningen till att jag undrar är att vi klättrar på väggarna här hemma, de har ju varig pigga 2 dagar nu, dessutom ville vi ju gå till Öppna förskolan den här sista veckan, dock vill man ju inte smitta ner någon. Tror ni att vi kan gå på onsdag eller ska vi vänta till på fredag? Neos bajs var imorse fortfarande löst, Ida har inte bajsat än så henne vet jag inte hur det är med.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag har ingen aning. Sjukvårdsupplysningen har en hemsida, kolla där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback