Har ju självklart kollat in H&Ms katalog också.

Har ju självklart kollat in H&Ms katalog också.
Och givetvis hittat godbitar där också, den här tunikan som är över är väl inte så där snygg så att jag storknar men den var ju väldigt billig (79,50) och när man går ner i vikt som jag så behöver man ju en del nya kläder, så den beställde jag samtidigt som jag beställde barnens kläder därifrån.
 Dessa tights för 98 kr beställde jag också och  detta set som man fick gratis.

Det som jag skulle vilja ha *dreggel* är det här; grå tunika  299 kr, kläder till jobbet:  fleecejacka 249 kr,  mössa 79,50 kr,  skidbyxor 498 kr och skidjacka  för 698 kr.

För er som undrar varför jag behöver ytterkläder till jobbet är det för att jag arbetar som förskollärare. Jepps jag är ute mycket i ur och skur med barnen :-) Kläderna jag hade innan jag gick på föräldraledighet (3 år sedan) är nu jättegamla och även för stora. Så nya vinterkläder behöver jag.

Det här är en helt ny världs dom öppnar sig lite för mig, förut kunde jag bara handla på "tjockisavdelningarna" och nu kan jag handla i alla möjliga affärer, ni förstår nog själva om ni bläddrar i en katalog att det är stor skillnad från att bara ha kunnat handla från några sidor och att nu kunna handla från i princip hela katalogen!!! En härlig känsla som kanske inte är så bra för plånboken ;-)

Just nu har ett klädintresse vaknat upp hos mig, och jag har även börjat bry mig om hur jag ser ut, har börjat sminka mig lite (dock bara mascara, rouge och läppglans än), men sitter och läser bloggar om annat smink. Börjar fundera på vad det där med mineralpuder är för något, i.d, någon som kan förklara???

Förr när jag var yngre sminkade jag mig jämt med hela kittet, underlagskräm, puder, eyeliner, ögonskugga, you name it. Men efter att jag fick mina två sista så har jag på något sätt glömt bort hur man gör, och tiden är ju inte alltid något som är snällt mot än när man ska ställa sig och sminka sig. Ibland är man glad bara man är ren, men det skulle nog vara ganska kul att börja bry sig ordentligt om det yttre nu också.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jenny

MIneralpuder är väl skonsamt mot huden eftersom det är naturligt och så. ID ska vara bäst men IsaDora tror jag har ett billigare alternativ. Skulle nog se efter att det verkligen är 100% "rent",har för mig att ngt märke har talk i iallafall och det täpper till porerna vilket inte mineralpuder ska göra,det ska du tom kunna sova i...
Lycka till förresten med att försöka övertala maken med din ellos beställning,det är ju typiskt att dom ska va så oförstående *L*

Postat av: Frida

Ja, där var verkligen jättemkt fint! :)

2007-08-21 @ 11:47:39
URL: http://friidap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback