En ny epok är på väg

En ny epok är på väg

Idas bebistid är nu på väg bort och hon börjar bli en liten flicka nu. Idag gick hon för första gången mer än 2-3 steg själv. Innan har hon gått mellan möbler om det har varit nära och mellan Dejan och mig. Men nu gick hon utan att ha ett riktigt mål, kanske 10-20 steg i stöten. Hon kan även resa sig upp och ställa sig själv. Detta genombrott hände alltså idag och jag har fotograferat det här på bilden över. Ni får ursäkta röran men vi håller på och renoverar badrummen här hemma och då blir det rörigt över allt...

Tror att det bara handlar om dagar och på sin höjd om veckor tills Ida går mer än kryper. Min lilla tjej vad duktig hon är! Det är skönt att hon går innan hon börjar förskolan som hon ska börja i den 15 augusti tillsammans med lillebror.

Dessutom tog jag bort bygeln från tripptrappstolen för någon vecka sedan, och hon sitter så bra utan den. Jag har dessutom slutat ge henne pipmuggar, dom vände hon bara upp och ner och hällde ut vattnet ur, så istället får hon dricka ur glas och hon är så stolt! Och duktig, hon dricker själv, dock kan man inte fylla glaset helt fullt, men det gör ju ingenting :-)

Kommentarer
Postat av: Monica

Lilla tjejen har blivit en stor tjej:D Ha en bra sommar, Kram Monica

2007-07-08 @ 15:45:07
Postat av: Daniela

Oj, hjälp vad mycket det har hänt hos er!! Så mycket kan inte T gå än, han har precis börjat ta 4-6 steg, aldrig mer än så i alla fall. Sitta utan bygel skulle vara livsfarligt och glas är till för att kastas. Otroligt vad lilltjejen er utvecklas!! Jättekul! Vi måste ses snaaart, men från och med i morgon jobbar ju jag rätt mycket drygt en månad framåt.

Postat av: Daniela

Oj, hjälp vad mycket det har hänt hos er!! Så mycket kan inte T gå än, han har precis börjat ta 4-6 steg, aldrig mer än så i alla fall. Sitta utan bygel skulle vara livsfarligt och glas är till för att kastas. Otroligt vad lilltjejen er utvecklas!! Jättekul! Vi måste ses snaaart, men från och med i morgon jobbar ju jag rätt mycket drygt en månad framåt.

2007-07-08 @ 22:50:27
URL: http://dafe.blogg.se/
Postat av: Veronika

Visst är det roligt med utvecklingen. Och snart dags för dagis, bara en månad kvar. Nä, några bebisar har vi inte längre.

2007-07-09 @ 20:17:59
URL: http://sagoslott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback