Tack för era kommentarer

Ska återkomma med hur vi löser problemen senare när de är lösta ;-)

Igår var jag på Ica Maxi och handlade, när vi skulle gå förbi lösgodiset säger min man: "Men titta vad billigt" Då har de sänkt lösgodispriset till 3,90 kr/hektot från 6,90 kr/hektot! Man kan ju undra om det är strategiskt från Ica Maxis sida att göra så just när kräksjukan går som värst i stockholmsområdet? Jag har för mig när jag tänker efter att de gjorde samma sak ungefär vid samma tidpunkt förra året och då gick kräksjukan också *suck*

Iallafall kunde jag motstå lösgodiset för är det något jag INTE vill ha så är det kräksjuka, vill jag ändå ha godis så betalar jag hellre lite mer och köper i påse, det är det värt vem vet vem som har tagit på lösgodiset eller hostat på det. Just vid sådana här sjukdomstider äter jag aldrig lösgodis annars gör jag det. Hur gör ni andra? Köper ni lösgodis till extrapris så här vid kräksjuke-tider?

Näe nu måste jag kika på barnen, de verkar vara fulla med bus idag hihihi

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag har aldrig haft kräksjuka så de är inget jag ens funderat på. Inte influensa heller. Jag måste vara friskheten själv (inte sant, jag går ofta omkring och är småsjuk i långa perioder). Men jag handlar hej vilt lösgodis oavsett vilka sjukor som går. :)

Postat av: Helene Nilsson

Jag ahr aldrig tänkt på att kräksjukan kan smitta via lösgodis... Jag slutade äta godis (och annat snacks) i tisdags så krälsjuka eller inte... jag gick förbi godishyllan med tårar i ögonen...

Hoppas allt är bra annars. Kram kram

2007-01-12 @ 20:36:02
URL: http://www.taflin.net
Postat av: Daniela

Helt rätt! Vi har också bojkottat lösgodishyllorna de senaste åren faktiskt, just för att folk (spec barn kanske) tar med händerna, kanske hostar rakt ner och så. *bläk* Till och med ungarna accepterar det argumentet och vet att de inte får äta sådant godis. :D

2007-01-13 @ 16:03:02
URL: http://familjendafe.blogspot.com/
Postat av: Annisa

Det har jag inte tänkt på alls, jag köper lösgodis året om varje vecka....

2007-01-14 @ 20:51:31
URL: http://annis72.blogg.se
Postat av: anna

Aldrig tänkt på det...jaha, då var det slut med det roliga...hm...

2007-02-16 @ 12:50:46
URL: http://annakristina1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback