Pricken över i:et *ironisk*

Min man skulle handla sinlac igår (det är en mjölkfri gröt till Ida). Det är den ända mjölkfria gröten som Ida gillar (finns inte så många att välja på heller, men av de tre som finns tycker hon bara om sinlac) och dessutom brukar vi blanda i lite sådant pulver i profylacen (Idas mjölkfria modersmjölkersättning) så att det ska bli lite mer vällinglikt eftersom det inte finns några mjölkfria vällingar.

Iallafall när han åkte till Ica Maxi igår upptäckte han att den är slut, idag skulle han åka och handla igen och provade Coop forum, HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP den är slut där med. Han frågade på Coop forum och de sade att det är leveransproblem, hmmm undrar vad det innebär. Bara vi inte blir utan sinlacen också, isådanafall sätter jag mig i något hörn och tjurar för det här behöver vi inte precis!!! Imorgon ska han gå till Tumba C och kolla där, sedan åka till Willys och se, om någon har sett sinlac-gröt i affärerna i tumbaområdet hojta, för vi är verkligen desperata.

Imorgon kommer det sista pulvret ta slut, är jättelite kvar bara :-( Så nu är det problem med både profylacen och sinlacen, det känns nästan som om någon inte vill att Ida ska äta :-( Hon är ju dålig med maten och gillar inte mat särskilt mycket, hennes räddning är smörgåsar (det älskar hon), sinlacgröt och profylacvälling. Utan det kommer hon tappa vikt och hon är ju inte jättestor nu heller precis. Vägde henne på barnläkarmottagningen när hon var exakt nio månader och då vägde hon 7340 gram och var 66 cm lång. Hon hade inte växt något från hon var 8 månader och så hade hon gått upp 40 gram. Läkaren tyckte väl inte att hennes kurva var jättedålig, men den var inte jättebra heller som han sade. För säkerhetsskull så fick vi en remiss för att ta ett blodprov och utesluta gluten. Varken jag eller läkaren trodde att hennes dåliga viktökning berodde på det men han tyckte att man skulle göra det för säkerhetsskull. Dessutom ska jag ha fett i allt hon äter, till och med i gröten.

För mig gör det ingenting att hon är liten och nätt, bara lättare att bära. Dessutom blir de ju bebisar längre. Neo var inte heller jättestor och är inte det fortfarande, utan jag och min man får nog ganska smala och proportionerliga barn på det sättet. Men man vill ju ändå att de ska gå upp lite. Än är jag inte särskilt orolig, men blir jag utan både sinlac-gröten och profylac-vällingen så blir det inget kul :-(

Men jag ska inte måla faan på väggen än, min man ska ut och leta imorgon och förhoppningsvis så hittar han några paket och förhoppningsvis räcker profylacen tills Sempers tillverkning har kommit igång (vi snålar som sjutton, hon får bara välling när hon ska sova).

Och vill ni veta en rolig sak till? Vågar knappt skriva det här.... Hmmm om jag skriver det här så kanske.... Viskar: Ida sover hela natten. Dock gör inte Neo det *suckar* Innan Ida kom sov han hela natten, men efter att hon kom vaknade han av henne och när hon fick välling ville han också ha det. Nu har det blivit en dålig vana, dock är det bara en gång per natt. Men vi ska ta tag i det också nu.

Så nu får ni hålla tummarna för att mannen hittar sinlac-gröt imorgon.

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Uschan - vad jobbigt det verkar. Det är ju ganska vanligt med mjölkallergi, så jag trodde faktiskt inte det skulle vara svårt att få tag på.
Och du, jag säger det inte heller högt, men Kaspian sover också hela natten. Fast det går i vågor. Han sov hela natten när han var någon månad gammal också. Men för några veckor sen sov han inte alls. Han sover lite som han vill, helt enkelt.
Lycka till med gröten och vällingen.

Postat av: Helene Nilsson

I helgen när jag var på Ica här på Alnö så hade de en hel hylla med utgående artiklar på. Det var en massa olika barnmatsburkar, nån välling och nappar. Bl.a. napparna som Maja använder :-( Får väl hoppas att de bara ska byta utseende på förpackningen och inte sluta med dem helt. Iallafall så sålde de ut sinlac då. Hoppas de inte ska sluta med den bara för då blir det ju jobbigt för lilla Ida. Förhoppningsvis är det bara ny farpackning på den också. Ha det bra och kram!

2007-01-15 @ 15:11:48
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback