Mina problem

Med tanke på inlägget här nedan som jag skrev så ska jag skriva lite problem jag har. Alltid är det någon som kan gotta sig i dom ;-)

Problem 1:
Ida är mjölkallergisk och vi har fått en modersmjölkersättning till henne på recept, hon har ätit den i 4 månader nu och det fungerar bra. Vad händer då? Jo Semper får problem med tillverkningen och det finns inte ett apotek i hela Sverige som har den. Vi var beredda att åka till Kiruna för att Ida ska få mat, men Näe det finns inte äns där. Min man ringde och pratade med dom på Semper, och de berättade att det är problem med tillverkningen och att det kan ta flera månader i värsta fall innan Profylac kommer ut på marknaden igen!!! Dock var de tillmötesgående och kom faktiskt och lämnade 6 burkar Profylac till oss(gratis!), leverans samma dag ända till dörren!!! Det kallar man service. Dock kommer inte 6 burkar räcka särskilt länge, det är ungefär halva mängden färdig ersättning i en burk än vad det är om man t ex köper ett vällingpaket ute i handeln. Så ni som kan lite om småbarn och har använt ersättning kan med andra ord räkna ut att det inte kommer att räcka länge. Vi ska snåla som bara den, men hur gör vi om tillverkningen inte hinner komma igång tills det är slut? Någon som har något tips på en bra mjölkfri ersättning som är god? Nutramigen tar hon iallafall inte! Så om ett tag står vi kanske utan välling till Ida, kul att gå upp mitt i natten och ge Ida gröt eller?!? Välling är ju så bekvämt!

Problem 2:
Vi har bredband, telefoni och tv i samma bolag; Bredbandsbolaget. Det började med att vi skaffade bredbandsbolaget till datan, fungerade kanon, då skaffade vi oss telefon hos dom också. Har också fungerat jättebra, billigt och bra. Efter det läste vi om deras erbjudande om TV, man får en himla massa kanaler, ca 40 stycken inklusive alla TV1000 kanaler för 199 kr/månaden och efter ett år kostar det 299 kr/månaden. Det var ju jättebra och eftersom vi bara har haft bra erfarenhet av Bredbandsbolaget tänkte vi skaffa det här också. Har länge velat ha TV4+, TV4fakta osv. Vi har haft dessa tv-kanaler i några månader och det har strulat hela tiden. Bilden är inte bra, ljudet är inte bra (om det är ett program på svenska så hör man inte vad dom säger). Min man har ringt dit flera gånger och de har justerat där bortifrån osv, men inget hjälper. Nu vill vi säga upp det, man kan faktiskt inte se på dessa kanaler, det är värdelöst och vi vill inte betala för det vi inte kan använda. Då får vi inte säga upp det för vi har skrivit på ett avtal i 2 år!!! Ja eller hur?!? Men de håller ju inte vad de lovar, just nu sitter vi och betalar för kanaler vi inte kan se. Nu har det iallafall sagts att det ska komma en tekniker och kolla vad som är fel, men han verkar inte ha bråttom, undrar när han dyker upp igentligen. Så jag varnar er alla, skaffa inte bredbandstv (genom telefonjacket), vi ångrar att vi inte tog parabol istället. Grejjen är ju bara med parabol att då måste man göra hål i husfasaden, men det får man väl ta, bara TVn fungerar....

Problem 3:
Är väl igentligen inget problem, men tror ni att jag har hållit mitt nyårslöfte? ;-) Hehehe det gick i en dag. Nu är det så att vi har en massa gott kvar både sedan nyår och jul, när det är uppätet då ska jag ta nya tag!


Nu vet jag att mina problem inte är särskilt stora, finns folk som har det mycket värre. Det där med bredbandstvn tror jag kommer att fixa sig. Ordnar dom inte bilden så kommer vi att säga upp avtalet om vi så ska behöva ta till konsumentköpslagen, det är själva principen, man betalar inte för något som inte fungerar! Just nu skulle vi bara vilja byta till parabol, men vi är ALLDELES för snåla för att betala både för parabol och bredbandstv, så vi väntar tills det här är löst. Angående Idas mjölkallergi så tar vi en dag i taget, vi försöker att inte använda profylacen i onödan så det ska räcka så länge som möjligt, sedan tar vi problemet när det uppkommer. Min vikt, jo jag är faktiskt på väg, känner mig inte särskilt orolig ;-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

Tack för dina tankar om träning. Jag är ganska ombytlig när det gäller träning. Ena veckan si och andra veckan så. Vi får se hur jag gör.

Postat av: Annisa

Har inga tips ang mjölkersättningen tyvärr, va jobbigt. Hoppas verkligen de får igång tillverkningen i tid...
Oj då tur vi inte tog bredbandsbolaget då! Vi valde Telia, för "trygghetens" skull, vet ju att de brukar fungera....det finns inget mer irriterande än att vänta på tekniker som aldrig kommer, och att få prylar och sånt som inte funkar...
Lycka till med nyårslöftet!
Ha det bra, kram!

2007-01-05 @ 13:18:41
URL: http://annis72.blogg.se
Postat av: Helene nilsson

Jag ska också ta tag i min vikt nu eller alla helger. Fast det är nästan så man äter mer nu bara för att man vet att snart är det slut på detta godis-ätande. Kram på dig och hoppas det löser sig med Idas välling

2007-01-05 @ 14:57:22
URL: http://www.Taflin.net
Postat av: Cat

Jag visar mig här!;-)
Läser Din blogg ibland...

Stackars Er!

Hoppas att det går bra med Idas välling.
Låter inget vidare att behöva gå upp mitt i natten och göra gröt!
Jag tror säkert att tillverkningen kommer igång snart. Det kostar dem säkert alldeles för mycket annars. Det måste vara många som är beroende av den.

I dessa lägen är man glad att man fortfarande ammar... ;-)

Stor kram

2007-01-08 @ 16:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback