Ibland så orkar man bara inte skriva något

I sin blogg, vet igentligen inte varför, men det känns som om det inte finns så mycket att skriva. Vem tycker igentligen att äns liv är intressant när det bara går på som vanligt?

Det är därför jag inte skriver så mycket ibland, för det finns inte så mycket att tillägga. Livet går på och på och på.... Allting bara fortsätter i sin gamla vanliga lunk. Ganska lugnt och jag trivs, men andra kanske skulle säga att det var tråkigt att läsa det? Samtidigt varför bryr jag mig om vad andra tycker? Skitsamma om någon tycker att det är tråkigt att läsa om mitt "vanliga svensson-liv", för då behöver man ju inte läsa. Det är väl igentligen jag som bestämmer vad som ska stå i min blogg, eller hur?

Ibland känner jag att jag vill skriva oftare här, men så blir det ändå inte av. Jag loggar in på datorn, läser igenom mina mail, går in på forumenen jag brukar läsa på, läser på bloggarna jag följer, kollar om jag har fått någon kommentar här. Och sedan stänger jag av datorn. Utan att ha lämnat något avtramp någonstans, det kunde lika gärna ha varit så att jag inte hade varit uppkopplad den dagen. Så ser det ut oftast, jag varken lämnar en kommentar här eller någon annastans. Ändå läser jag en massa och tycker det är kul. Jag läser om alla andras "vanliga liv" och tycker att det är intressant och kul. Varför skulle då ingen annan vilja läsa om mitt? Jadu lite filosofiska tankar om bloggar så här på kvällskvisten ;-)

Igentligen tycker jag att det är fantastiskt att man kan följa andra människor så här och läsa om vad de har gjort. Kul när det är någon man känner, få se vad som händer i dennes liv just nu och även kul att följa de som man inte känner, det känns ju som att man nästan känner varandra på riktigt när man har läst dennes blogg ett tag.

Lite av anledningen till att jag inte sitter här så ofta och skriver är också att det tar tid, gubben och jag har lite olika åsikter om hur länge man ska sitta framför datorn och han tycker väl att jag ska komma och sätta mig hos honom framför tvn istället för att sitta här och svamla ;-)

Men det skulle vara kul att se hur många som läser min blogg regelbundet, så en utmaning till er: Ni som läser min blogg, visa er ;-)

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jag hade som allra flest besökare i somras. Nu när jag läser det jag skrev då kan jag inte förstå att någon alls läste. Det ENDA jag skrev om var hur mycket Kaspian sov (eller inte sov) om nätterna. Men folk tycker de mest bisarra saker är intressanta, tydligen.
Jag tycker iaf att det är spännande att hålla koll på dig. Fast du har ett så "vanligt" liv. :)

Postat av: Helene nilsson

Ja du vet ju att jag är inne här minst en gång per dag. Just nu sitter jag i bilen på väg från umeå hem till Sundsvall. Har lånat min älsklings mobil och surfar så klar in här. Och du! Jag tycker absolut inte ditt liv är ointressant! Kram

2007-01-05 @ 15:03:27
URL: http://www.Taflin.net
Postat av: Daniela

Jag läser ikapp ibland! *vinkar* Hoppas vi ses "live" igen i veckan som kommer, ÖF öppnar ju igen då! Kanske en lunch i centrum på måndag?

2007-01-13 @ 16:08:25
URL: http://familjendafe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback