Hittade en förpackning sinlac

Tack för era kommentarer, det är ju igentligen inte så svårt att få tag på mjölkfria produkter, vad jag har förstått så har det bara blivit bättre de senaste åren. Problemet är ju när man tycker om en produkt och de helt plötsligt får problem med tillverkningen :-/ Hoppas verkligen inte att sinlac ska sluta tillverkas, kan jag knappt tänka mig, det är en populär gröt för mjölkallergiska...

Iallafall, idag var mannen här i Tumba C och letade sinlac, på konsum skulle de få in den imorgon sade hon, hoppas verkligen att det stämmer så att de inte bara ska få in en leverans och hon tror att den skulle vara med. Iallafall på Ica, såg min man inte någon sinlac först, men när han lyfte bort lite förpackningar som var på sinlacs plats så stod det ett sinlac paket längst in, så vi hittade det sista (tror jag) i hela Tumba :-) Jepps lite tur ska man ha. Nu räcker det här några dagar, fast mannen ska redan gå imorgon till konsum och kolla så att de har fått sinlac och köpa några paket, nu vågar man inte chansa längre :-)))

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Veronika

En förpackning är bättre än ingen. Hoppas ni hittar mer mat åt Ida.

Postat av: Marlene Rindå

Hej
Då kanske det är dax för er att gå med i Astma och allergiförbundet nu då? Där får ni massor med bra tips och dessutom mej som er ordförande ;-)

Hör av er om det finns intresse.

2007-02-11 @ 11:21:57
URL: http://blogg.expressen.se/mrinda
Postat av: anna

Vår son är nu 2 år, från början hade han komjölksprotein allergi bla vilket nu har förbättrats, nu har han endast laktosintollerans, vet precis hur tröstlöst det känns ibland.
Sonen tyckte aldrig om just sinlac, vi krossade havregryn i mortel och kokade gröt som vi sedan blandade ner nutramigen pulver i, mumms tyckte han.
Dom påstår ju att ett barn som dricker nutramigen är svår att lära dricka något annat då allergin är bättre och det vill jag lova att så har det varit för oss, just nutramigen är ju så äcklig smak på så inget annat går att jämföra, vet inte hur profylac är.

2007-02-16 @ 13:03:56
URL: http://annakristina1.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback