Lucia igår

Igår var det premiär för luciafirande för våra två minsta. Det känndes väldigt stort. Visst har vi varit med på Luciafirande med Rebeca, men hon är numera 14 år och jag kan faktiskt inte minnas när det var sist, måste ju ha varit 9 år sedan eller nått? Så det här känndes stort, hela familjen skulle med. Först var det Neos avdelning som skulle gå, han var ledig hela dagen och vi skulle komma och lämna honom strax innan luciatåget. Det börjar hemma med att han inte vill sätta på sig pepparkaksdräkten, okej tänker vi, han får ta med sig den när vi kommer fram till förskolan och ser dom andra utklädda. Så vi åkte dit, när vi väl kom fram ville han inte ta på sig pepparkaksdräkten trots att det fanns flera utklädda pepparkaksgubbar där. Men med lite övertalning lyckades vi få honom att ta på sig den. När vi sedan skulle lämna honom vägrade han, det slutade med att vi lämnade en skrikande Neo i frökens knä.

Luciatåget skulle vara ute på gården, fröknarna hade gjort det väldigt fint och tänt ljus och marschaller. Vi gick ut och ställde oss där och väntade. Efter ett tag kom luciatåget, Neo var med där. Han varken sjöng eller såg särskilt glad ut. Då kom vi på att vi hade ju glömt kameran *suck*. Dock fick vi se ett fint luciatåg med vår lilla son, han såg allmänt blyg ut men var jättesöt ändå. Efter luciatåget var det dags för fika, eftersom Ida är allergisk bad jag mannen gå in till hennes avdelning och hämta hennes mjölkfria smör (det var knäckesmörgås och julskinka), och se om de har någon mjölkfri lussebulle. Själv kunde jag inte gå för jag har ju så ont i benet så jag försökte sätta mig på ett ställe och sedan sitta där. Mannen kom med hennes smör, någon lussebulle hade dom inte. Men när han kom med det, sade han argt till mig; "Ger dom henne det här?" Då visade det sig att smöret gick ut i början på september. Bläää, jag menar inte nog med skandalen på Ica Maxi där vi är stamkunder, nu får hon gammal mat på förskolan också.

Han gick tillbaka till avdelningen och frågade dom om de inte har någon koll på sista förbrukningsdatumet. Oj det hade de visst inte. De bad så mycket om ursäkt och gick och hämtade ett nytt smör. Sedan kom en personal från Neos avdelning och frågade om inte Ida hade några mjölkfria lussebullar, hon visste att vår kock hade beställt det, hon gick och frågade återigen på Idas avdelning men de hade ingen koll. Efter ett tag hittar hon dock en av dessa någon annan visste tydligen vart dom var. Bra Ida fick både nytt smör och en lussebulle. Dock känner jag mig väldigt besviken på Idas avdelning, det var inte dom som letade fram en lussebulle åt henne, utan de verkade inte ha brytt sig. Och att hon har ätit gammalt smör under hela tiden gör mig väldigt ledsen. Jag förstår att lilla Ida inte äter upp ett helt paket smör, men bara för att ett paket smör räcker ett helt år till henne så kan hon väl inte äta samma paket smör hela året????

Sedan hade vi lucia på Idas avdelning också, då var fröknarna så tillmötesgående, vi hade knytkalas samtidigt och då såg dom till att vi kunde ta av vår mat först så att Ida skulle få mat. På det hela var det väl ganska trevligt, men allt blev lite tråkigt när det där med smöret hände. Man blev lite deppig och det känndes inte så kul då. Vad tycker ni, överreagerade jag???

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: anna panna hollnissa

Tck för kommentaren nu finns ett nytt test till ert flörfogande. /Kram

Postat av: mia dh

Vad himla trist, vad tur att ni upptäckte det i alla fall, tror säkert att de skärper sig efter detta.
Hoppas allt blir bra nu efter Op, stora kramar och god fortsättning.

2007-12-14 @ 15:07:47
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Veronika

Jag är inte så jättenoga med datum, utan kör mer på smak och konsistens. Men det var rätt länge sen det var september. Och smör blir ju ganska skabbigt även om inte bästa datum varit, bara man haft förpackningen öppen blir det ju päck. Så jag förstår att du blev irriterad.

2007-12-15 @ 12:27:19
URL: http://sagoslott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback