Listan

listan

Denna lista hittade jag hos 
http://desperatahemmafrun.blogg.se/

1.   Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Opererade mig två gånger, visserligen har jag opererat mig förut (en liten gynekologisk titthålsoperation) men det var inget mot det här. Dessutom fick jag 2 påsar blod, det har jag ju aldrig fått förut heller. Sedan köpte vi ett Nybyggt hus, mmmm det var mycket som hände detta år.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jepps, höll det. Nyårslöftet var att gå ner i vikt och det har jag ju gjort :-)

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Måste tänka, jo ett par som vi umgås med lite blev föräldrar i år, annars har inga av våra nära vänner fått barn.


4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, hoppas verkligen inte att det kommer att hända heller.

5. Vilka länder besökte du?
Vi var i Åbo i somras, och så några turer med båten till Åland. Annars var vi bara i Sverige.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Nej jag kan inte komma på något iallafall.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
22 februari, dagen då jag opererade min magsäck.

8. Vad var din största framgång 2007?
Min kamp mot vikten som jag hoppas blev för sista gången.

9. Största misstaget?
Hmmm, vet faktiskt inte?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Varit ovanligt frisk i år faktiskt, den ända gången jag var lite "sjuk" var väl efter magoperationen. Sedan har jag ju varit öm och ganska orörlig efter båda operationerna.


11. Bästa köpet?
Huset tror jag, det är nog en investering och inte bara fint :-)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, har köpt kläder i mängder eftersom jag alla kläder blir för stora hela tiden, smink har jag också spenderat lite pengar på.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Det är mycket som har gjort mig riktigt glad, att få se mina barns framsteg, att få se att Rebeca verkar få riktigt bra betyg och med andra ord kommer att kunna välja det gymnasiet hon vill, att jag har gått ner så mycket i vikt och numera kan köpa kläder i normala storlekar. Att jag numera faktiskt känner mig vacker. Att kunna flytta till ett nybyggt fint hus osv. Allt känns ganska ljust nu.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
Boten Anna, visst var det i somras, eller var det förra sommaren? Tiden går så snabbt...

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Skulle nog vilja påstå att jag är gladare.


16. Vad önskar du att du gjort mer?
Vet inte.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Vet inte.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma hos mamma i Norrköping, juldagen var vi hos pappa.


19. Blev du kär i år?
Nope, har ju en man så det var väl tur det ;-)

20. Hur många one night stands?
Samma som ovan.

21. Favoritprogram på TV?
Desperate housewifes och Greys anatomy.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej


23. Bästa boken du läste i år?
Den som går på bio nu, vad heter den nu igen? Underbar och älskad av alla??? NI vet den av Martina Haag. Den var jätterolig, skrattade massor :-)

24. Största musikaliska upptäckten?
 Ida älskar att sjunga, ibland hör man henne sjunga bara så där, i sängen, i bilen, överallt, det är som balsam för öronen :-)

25. Något du önskade dig och fick?
Att gå ner i vikt.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Det finns väl alltid saker man skulle vilja ha men inte kan köpa av någon anledning, men det mesta jag har velat ha har jag faktiskt köpt :-)

27. Årets bästa film?
Tycker ju att filmen till boken jag nämnde över var bra, gick och såg den på bio med grannfrun. Annars kan jag inte komma på någon film bara så där, har sett många bra.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Oj kommer inte ihåg??? Jobbade? Hmmm????

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert fanns det något, men what the fuck...


30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Haha har nog bytt stil tio gånger minst i år ;-)

31. Vad fick dig att må bra?
Att tappa en massa i vikt, lägg 45 kg i en ryggsäck och gå runt med, så kommer ni förstå!


32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hahaha, det vill ni allt bra veta va`? Gillar Persbrandt en hel del, hmmm vem mer? Kan inte komma på någon just nu, får nog återkomma ;-)

33. Vem saknade du?
Det skulle ju alltid vara roligare om släkten flyttade hit till Stockholm men men ;-)

34. De bästa nya människorna du träffade?
Ja du det var en svår fråga, har träffat en massa intressanta människor. Men måste nog säga att mina två arbetskolleger jag har verkligen har växt i mina ögon. Två otroligt fina människor, när jag fick veta att jag skulle jobba ihop med dom trodde jag aldrig att det skulle fungera så bra som det verkligen har gjort. Det kommer med handen på hjärtat bli tråkigt att byta jobb sedan och sluta arbeta med dom. Vi har kul ihop!

Kram Jennie


Kommentarer
Postat av: Veronika

Ja, nog har du gått ner i vikt alltid. Jätteduktigt. Är fortfarande väldigt imponerad. Själv har jag gått upp i vikt. *suck* Men har man inte riktigt viljan så går det ju inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback