Julafton

Julafton firade vi hemma hos min mamma i Norrköping, min lillebror, hans tjej, deras dotter, min mormor och mammas man var med också. Här är lite bilder från julaftonen:

image234
Mammas man, Neo, min lillebrors tjej Angelica och min lillebror Henka.

image235

Dejan, min lillebror, Ida och Neo.

image236
Min lillebror, hans tjej och jag.

image237
Neo med sin nya robothund som vi åkte till Toys'r us och handlade innan vi åkte till Norrköping eftersom Neo var så duktig och bajsade på toaletten, en stolt kille som lekte med sin robothund.

image238
Och så var det dags för julmat.

image239
Jepps julmat var det.

image240
Kusinerna, Neo, Filippa och Ida. Med är också Filippas mamma Angelica.

image241
Och så kom tomten, Filippa var väl inte direkt överförtjust, utan satte sig i mammas knä, där var det säkert!

image242
Ida tyckte väl inte heller att det var jättekul, hon blev livrädd och satte sig i gammelmormors knä.

image243
Och så ska klapparna delas ut.

image244
Neo var inte rädd för tomten, utan han tog honom i hand, tog julklapparna från honom och när han skulle gå gav han till och med tomten en kram. Stora killen :-)

image245
Det är ju jätteskoj att öppna paketen, ibland undrar man om inte vi vuxna tycker att det är roligast ;-)

image246
Många julklappar blev det.

image247
Neo gick stolt och hämtade det ena paketet efter det andra.

image248
Filippa är väl lagom intresserad av paketen ;-)

image250
Och så har Ida släppt gammalmormor för nu gick tomten :-)

image251
Man måste ju få prova klapparna lite :-)

image252
Jepps det här var riktigt kul, det var så mycket paket att de inte riktigt visste vad dom skulle leka med. Ida fick; massor av saker till spisen, såsom kastruller, koppar, skedar osv. Sedan fick hon en liten hund, ett piano, städset, en docka, en dockstol, kläder, och pengar mm.
Neo fick; ett verktygsbord med verktyg, en gitarr, en spindelmannenryggsäck (den gick han runt med hela dagen sedan), Eliasfilmer, pengar och kläder och en massa mera.
Vi tackar för alla julklappar vi fick, allting var jättefint, Neo och Ida älskar allting de fick! Ett jättetack! Rebeca har inte kommit hem än från sin farmor och farfar, men hon blir säkert lika glad hon för alla sina paket :-)

image258
Till och med dom vuxna fick lite julklappar här ser vi en glad mormor öppna sina.

image254
På juldagen hälsade vi på hos morfar, fick tyvärr inget bättre kort på honom, kanske ser han så trött ut eftersom Neo tog sönder lite av en tapet i hans nya fina lägenhet. Men det gick att åtgärda sedan när han hittade en ny tapetsrulle som han kunde fixa det med. Där var förutom pappa, min lillebror och hans familj.

image255
Min lillebror

image256
Vi åkte hem ganska skapligt, det var skönt att komma hem, de julklapparna som inte hade tagits upp ur sina paket åkte genast upp, barnen kunde inte vänta. Neo leker här med sin verktygsbänk, lekte han med ända sedan han kom hem. Han tyckte om den jättemycket.

image257
Ida var också tvungen att leka med sina nya saker, trots att hon fortfarande var lite sjuk lekte hon en hel del när hon kom hem med alla sina nya saker.

Ha en god fortsättning!

Kram Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback