Idag var Neo och jag på Bio igen

Vi såg Bee Movie med svenskt tal. Neo satt still hela filmen och han tyckte att den var bra. Så roligt att gå på bio med honom, det här var andra gången i hans liv :-)

Vi håller dessutom på och kör stenhårt med honom nu, nu vill vi att han ska bli blöjfri! han är sist på sin avdelning med att bli blöjfri, visserligen är han bland de yngsta men men... Jag tycker att det är god tid nu, han kissar inte längre på sig när han går i kalsonger men han har något emot att kissa på toaletten, han håller sig hela dagen och när han väl är så kissnödig gråter han och skriker och säger att han vill ha blöja. Jag har lagt blöjan under toaletten men han vill inte kissa ändå. Ge mig gärna lite tips och det finns någon här som har varit med om samma sak. Jag vill att han ska bli torr nu under jullovet, nu har vi ju chansen att köra stenhårt med honom ju....

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!
Har inte hunnit kommentera här på länge men försökt att läsa din blogg...
En grej som jag tänkte på med att sluta med blöjor är att inte ha för tajta kallingar.Känslan från blöjan blir för stor och det kom gärna kiss,eller det var så för -Leo iallafall.
Annars känner jag igen det där ifrån Leo men det gick över av sig själv.
Ja,en annan grej:Leo ville hellre stå upp,inte sitta.
Alla barn är ju olika...
Lycka till och godjul på er!

Postat av: Jessie

Jag har ett kanontips... Muta... När Robin skulle bli blöjfri gjorde vi så att vi hade en stor skål med glaskulor och en lite mindre skål brevid. När hon gått på toaletten och gjort det hon skulle fick hon en kula att lägga i den mindre skålen. När hon samlat på sig 5 kulor fick hon ett klistermärke. Om hon kissade på sig tog vi bort en kula.
(Om vi var hemma vill säga och inte ute och for någonstans såklart)
Det är värt att prova.
Kram

2007-12-23 @ 06:57:10
URL: http://jessies.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback