Vecka fullsmäckad med aktiviteter.

Den här veckan är och har varit fullsmäckad av aktiviteter.

I tisdags var vi på inredningskurs, och det var jättekul och lärdomsrikt. T ex att göra som jag alltid ha gjort, pytsa ut tavlorna lite här och där så att det ska vara tavlor "jämt och fint över rummet", det ska man inte alls göra, utan hellre sätta dom på en vägg och sedan låta någon vägg vara fri, där ser man, och vi fick se bilder och exempel på detta och det var riktigt snyggt! Vi fick massor av tips på hur man t ex kan piffa upp rummet med enkla medel som kuddar i färger osv. Även vilka färger som passar ihop tipsade han om.

I onsdags var jag på 6 månadersbesök på sjukhuset, och det var så kul! Jag var riktigt "hög" när jag kom ut därifrån, fick så mycket beröm. Jag är nog en riktig "mönsterpatient" har skött mig helt enligt bruksanvisningen ;-) Iallafall fick jag verkligen bekräftelse på att det jag gör är bra, och att det fungerar. De tyckte att min viktnedgång var helt perfekt, det är ju cirka 1 kg i veckan och det tycker de är det optimala, inte för snabbt och inte för sakta. Dessutom var mina värden bra vilket visar att jag äter bra, och det såg de ju även i min aktivitetsdagbok och mina matdagar som jag tog med mig. Jag visade även min mage som jag faktiskt är väldigt stolt över, den är inte alls så hängig som jag hade räknat med utan helt okej, visst syns det att jag har fött tre barn, men skinnet hänger inte eller på något annat sätt, utan lite daller bara. Och det sade faktiskt dietisten att det beror till stor del på att jag har gått ner så pass "sakta" och inte för snabbt och att jag dessutom äter så näringsrikt så att jag får i mig alla näringsämnen som kroppen (huden) behöver.

Idag har vi varit i Vallentuna och skrivit kontrakt på huset, så nu är det på riktigt, nu kan vi inte dra oss ut :-) Det känns också väldigt bra faktiskt, sedan åkte vi på en inredningstimme där vi fick hjälp av samma inredningskonsult som vi träffade i tisdags att välja lite tillval, och välja möbler till vårt hus. Vi har valt en hel del möbler som vi ville ha till huset men vi hade lite som vi behövde finslipa och han kom med jättebra tips faktiskt, tror att det kommer att bli jättesnyggt!

Förra veckan ordnade vi det sista med lånen, vi valde SEB, det var de som gav oss de bästa villkoren och bästa räntorna, förra veckan och även idag har vi haft olika mäklare på besök och nu har vi beslutat oss för att gå vidare med en mäklare från fastighetsbyrån (swedbank), det känndes bra med honom och han har sålt många liknande hus som vårt till bra priser. När han berättade hur mycket vi kunde få för vårt så känndes det som riktiga fantasipriser, vi hoppas givetvis att vi får så mycket men även om det blir lite mindre blir vi inte jättebesvikna, vi försöker att hålla förhoppningarna nere, för man vet aldrig vad som händer på de här fyra månaderna på fastighetsmarknaden, dock har det bara gått upp hittills i Tumba.

På måndag ska vi åka till Vallentuna och beställa tillvalen på huset, vi har i princip bestämt oss nu, vi ska ha luckdämpare på luckorna, andra dörrar, annat klinkers i badrummet där nere, lite annan belysning på spegelskåpet där nere och en kommod på badrummet där nere. Vi har även tänkt att ha böjda glasdörrar där nere och badkar där uppe. Vi ska ha vitt 10*10 kakel ovanför diskbänken, det tog vi efter många om och men och efter lite synpunkter från inredningskonsulten. Sedan ska vi också uppgradera nästan alla vitvaror, t ex vill vi ha frostfri frys (det har vi nu och jag vill aldrig mer behöva frosta av frysen *s*), induktionshäll, större tvättmaskin och torktumlare osv.

Nästa vecka kommer även mäklaren och fotograferar huset ute, nu när det fortfarande är lite grönt ute iallafall. Fotograferingen inne ska vi ta senare när badrummet där uppe är färdigt.

Jag ska börja arbeta nästa vecka också, och därmed är inskolningen klar. Inskolningen har väl gått sådär, Neo har varit jätteglad, det är bara dom sista dagarna som han har knorrat lite precis innan vi ska gå, jag tror att det har gått upp för honom att han ska vara där varje dag nu, men så fort vi lämnar honom är han glad. Ida har varit ganska ledsen men hon är mycket gladare nu, vi har lämnat i princip hela dagar (9-15 idag) så nu fungerar det ju bra. Idag när vi kom för att hämta dom såg vi en rolig syn på gården. Då var Ida ute med sina fröknar, och Neo hade precis kommit ut, när Ida får se Neo springer hon emot honom och de kramas, så gulligt att se, tydligen hade de gjort så på förmiddagen också. När de sedan fick se oss sprang de båda mot oss så klart :-)

Kram Jennie

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag börjar också jobba nästa vecka. Skönt att Neo och Ida har varandra,Leo och Emelie kommer tom gå på samma avdelning nu i början.Vad roligt att få gå på inredningskurs!
Kram Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback