Nu är vi hemma igen från Åbo

Nu är vi hemma igen från Åbo

I lördags morse åkte vi med Viking Line till Åbo, båtresan dit gick bra. Vi åt frukostbuffè och buffè klockan 14,00, prata om att man var mätt sedan. Neo älskar chokladpuddingen på Buffèn och går verkligen loss på den. Han älskar också att åka båt, både att sitta på däck och att få leka i barnrummen.

Vi kom sedan fram vid åttatiden på kvällen svensk tid, det var bara att bege sig till hotellet
http://www.holidayclub.fi/portal/english/spa_hotels/holiday_club_turku/pools___sauna_world/
Caribia Hotell, verkligen något som rekommenderas för barnfamiljer, jättekul både för stora och små. Det är ett äventyrsbad som slår det mesta, för barn i Idas och Neos ålder var barnpoolen jättebra, 36 C vilket inte är ofta man träffar på. En liten rutschkana där man kan åka osv. Om det är fint väder kan man även bada ute eller ligga och sola i deras solstolar, är det dåligt väder badar man inne. Vi valde just det här hotellet eftersom vi inte ville vara bundna till vädret, man kan ju aldrig lita på vädret här i norden ;-)

På söndagen åkte vi till Mumindalen. image138

image139

En liten Ida som Lilla My.

image140

Mumintrollet, jag och Ida till höger. Ida var ganska rädd för mumintrollet och det där var det närmaste vi kunde gå.

Neo var inte heller helt förtjust, han kunde titta med lite skräckblandad förtjusning på håll men inte gå för nära. Så här i efterhand så kunde vi ha skippat Mumindalen, det var inte så jättekul, men vi åkte tillbaka till hotellet ganska tidigt, redan klockan tre så vi hann bada en hel del istället och det var desto roligare :-)

image141

Ida och pappa.

image142

Både Ida och Neo var nöjda på badet och lekte en hel del.

image143

Oj här blev vi blöta.

image144

Neo åker rutschkana.

image145

Jag och Ida.

image146

Ida och Neo på hotellrummet, tittar på det här:

image147

image148

Neo när vi går av båten, han är så stolt över sin väska (Ida har en likadan fast något mindre och är lika stolt hon när hon går med den), pappa går bakom i röd tröja.

image149

Ida orkade inte längre, utan somnade strax innan vi skulle gå av båten.

Nu har jag inte tid att skriva mer men ska försöka skriva mer ikväll.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mysigt ni verkar ha haft! Själv var jag livrädd för mumintrollen när jag var liten *L*
Snygg baddräkt du har förresten!
kram

Postat av: Monica

jee, vi har oxå bott där, många gånger medan Sami har jobbat:D helt fantastiskt!!! Fint att ni trivdes!!!!! Kram Monkki

2007-08-08 @ 20:16:03
Postat av: Daniela

Ser ju superhärligt ut!! Vi var ju där förra året men T sov i Ergon under hela besöket. =) Inbjudan till Me&I i morgon kvarstår, vore jättekul om du/ni kom!

2007-08-09 @ 16:00:11
URL: http://dafe.blogg.se/
Postat av: Daniela (Dafe)

Hej Jennie! Vet du om nån ÖF här i närheten har öppet veckan som kommer?

2007-08-12 @ 19:56:04
URL: http://dafe.blogg.se/
Postat av: Daniela (Dafe)

Ja, det var nog det jag undrade egentligen, ang Storvreten. Har de öppet i morgon? Ska ni dit?
Jag köpte: Grodbody, Grodplyschoverall, Stjärnor mörkgrå t-shirt, Ugglortröja, Molntights och Orange svettisjacka. Allt utom molntightsen var till T. Tjejerna var nämligen _helt_ ointresserade. =( Ska på visning igen den 21/8 och då blir det nog en stjärnor-tröja till mig och plyschbyxor till T.

2007-08-12 @ 20:44:58
URL: http://dafe.blogg.se/
Postat av: Daniela (Dafe)

Nej, har inte kommit iväg till Storvreten ännu.
Nu vill jag läsa allt om dagisstarten!! =D Berätta!

2007-08-15 @ 20:31:59
URL: http://dafe.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jennie,du har fått en utmaning av mig på min blogg...

2007-08-18 @ 13:38:54
URL: http://wagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback